Informacje

18.06.2017 11:38 Na razie nie skręcą w lewo

Po dwóch bliźniaczych wypadkach ZTM wycofuje autobusy ze skrzyżowania

SERWISY:

Po dwóch groźnych wypadkach Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że autobusy nie będą skręcać z Marszałkowskiej w Królewską i na odwrót. Zmiany obowiązują do odwołania.

ZTM zdecydował, że autobusy nie będą skręcać w lewo z Marszałkowskiej w Królewską w kierunku Krakowskiego Przedmieścia i w odwrotnym kierunku. Jak pisaliśmy, jest to trudne skrzyżowanie ze względu na tory tramwajowe przecinające jezdnię prowadzącą w kierunku placu Bankowego.

>>> CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT <<<

- Zmiany wprowadziliśmy ze względów bezpieczeństwa. Ta relacja skrętna jest mocno kolizyjna - tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Dlatego do odwołania, trzy linie autobusowe zostały skierowane na objazdy.

Linia 107 zostaje skierowana na następujące trasy objazdowe:
- w kierunku pętli KIERBEDZIA: Esperanto… – pl. Bankowy - Senatorska - Wierzbowa - pl. Piłsudskiego - Królewska - pl. Małachowskiego – dalej stałą trasą;
- w kierunku pętli ESPERANTO: Kierbedzia…- pl. Małachowskiego - Królewska - pl. Piłsudskiego - Moliera - pl. Teatralny - Senatorska i dalej stałą trasą.
Linia E-2 też pojedzie zmienioną trasą:
- w kierunku pętli WILANÓW: Płocka Szpital … pl. Bankowy - Senatorska - Wierzbowa - pl. Piłsudskiego - Królewska i dalej stałą trasą.
- w kierunku pętli PŁOCKA-SZPITAL: Wilanów …- Królewska - pl. Piłsudskiego - Moliera - pl. Teatralny - Senatorska dalej stałą trasą.
Linia N44 (objazd weekendowy) - tylko w kierunku pętli DWORZEC CENTRALNY: Zajezdnia Żoliborz …- Królewska - pl. Małachowskiego - Kredytowa - Jasna - Świętokrzyska dalej własną trasą. W przeciwnym kierunku trasa się nie zmieni.

Chcą wprowadzić zmiany

Tymczasem urzędnicy pracują nad docelowymi zmianami, dzięki którym ma się poprawić bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu. Jeszcze w piątek w rozmowie z tvnwarszawa.pl wiceszef Biura Polityki Mobilności i Transportu Michał Domaradzki poinformował o powołaniu komisji i przeprowadzeniu wizji lokalnej na skrzyżowaniu.

Wszystko to pokłosie dwóch wypadków, do których doszło u zbiegu Marszałkowskiej z Królewską w środę i czwartek. Przebieg był podobny: autobus skręcał i zderzał z jadącym prosto tramwajem. Łącznie poszkodowanych zostało kilkanaście osób.

Śledczy badają wypadki

Oboma ostatnimi wypadkami na skrzyżowaniu Marszałkowskiej z Królewską zajmuje się też prokuratura. Ten, do którego doszło w środę, został zakwalifikowany jako "sprowadzenie katastrofy w ruchu lądowym". Stało się tak ze względu na dużą liczbę osób poszkodowanych.

Jeżeli chodzi o czwartkowe zderzenie, w którym trzy osoby zostały ranne, prowadzone jest postępowanie w sprawie "spowodowania wypadku drogowego".

Główne zdjęcie: mł. ogn. Szymon Szydłowski / straż pożarna

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jewybu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2017 00:01 ~jewybu

    Powinno się robić skrzyżowania tak aby w miarę możliwości wszystkie kolizyjne kierunki były w wydzielonych fazach a tramwaje by jechały same jako pierwsze. Tymczasem u nas jest dokładnie odwrotnie: załączają się światła i jadą wszyscy na raz i mają się przepuszczać nawzajem... dobre na wioskach ale nie w Warszawie.
    Dlatego co chwilę jest jakieś bum gdzieś.
    Ale tak to jest gdy "urzędnicy" się tym zajmują zamiast ludzie kompetentni.

  • porażka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2017 23:58 ~porażka

    A dlaczego tym się u nas zajmują URZĘDNICY???? Przecież oni g... a nie pojęcie na ten temat mają!
    Takie są efekty gdy ludzie niekompetentni zajmują się nie tym czym powinni.
    W Warszawie bardzo dużo skrzyżowań jest kolizyjnych, chociażby z Wawelskiej w Grójecką skręcić zgodnie z przepisami w lewo to cud jasnogórski jest potrzeby gdyż się po prostu NIE DA (nie łamiąc przepisów).
    Albo np. Banacha/Pawińskiego tramwaj dostaje światło pionowe i w tym samym czasie z trzech innych kierunków mogą samochody skręcać... to ja się pytam po co w ogóle jest takie światło? Chyba dla picu tylko.

  • ssmcpp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2017 16:14 ~ssmcpp

    Powszedni kierowca~Powszedni kierowca

    Tak, kiedyś tramwaje miały tutaj "swój cykl" przejazdowy, pamiętam to doskonale. A wystarczyłoby wprowadzić sygnalizację ze strzałką w lewo. No ale po co - lepiej zakazać skrętu, najbezpieczniej będzie w ogóle wszystkim samochodom, bo niby dlaczego tylko autobusom. Głupota ludzka i bezmyślność "włodarzy" nie zna granic :-(

    Wbrew pozorom robienie tras bez możliwości skrętu w lewo to bardzo dobre rozwiązanie. Udrażnia nawet duże arterie i zmniejsza ryzyko wypadku. A skręt w lewo można załatwić na rondach lub poprzez skręcenie w prawo do najbliższej poprzecznej. Chociąż w tym przypadku jest to leczenie wrośniętego paznokcia przez amputację stopy. Dobry zabieg tylko czy warto?

  • Powszedni kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2017 12:46 ~Powszedni kierowca

    Tak, kiedyś tramwaje miały tutaj "swój cykl" przejazdowy, pamiętam to doskonale. A wystarczyłoby wprowadzić sygnalizację ze strzałką w lewo. No ale po co - lepiej zakazać skrętu, najbezpieczniej będzie w ogóle wszystkim samochodom, bo niby dlaczego tylko autobusom. Głupota ludzka i bezmyślność "włodarzy" nie zna granic :-(

  • NieMamPremii

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2017 09:52 ~NieMamPremii


    taki_tamtaki_tam

    O ile dobrze pamiętam, to kiedyś tramwaje przejeżdżały na swoim cyklu, ale mogę się mylić. Rozwiązanie proste, wprowadzić regulowane skrzyżowanie z strzałkami kierunkowymi i po kłopocie, (...)
    papugajec~papugajec

    Nie, tam zawsze tramwaje miały wspólną fazę z samochodami jadącymi Marszałkowską od Placu Bankowego.
    To, czego kiedyś nie było, to kar za opóźnienia dla kierowców komunikacji miejskiej i przerw na pętlach w wymiarze 0-3 minuty.
    Wiesz, te osiem stów z wypłaty można sobie jeszcze odpuścić (jak ktoś jest bogaty z domu, albo nie musi spłacać kredytu mieszkaniowego), ale bez przerw to pojeździsz nie więcej niż kilka miesięcy, a potem to jesteś gotowy dosłownie zabić, żeby na pętli na chwilę wstać z fotela i rozprostować kręgosłup.
    ZTM musi skończyć z motywowaniem kierowców do ścigania się z czasem i wypadkowość zacznie spadać.


    Ci z ZTM, co ustalają czas przelotu od pętli do pętli żyją w wirtualnym świecie. Gdy nigdy nie siedziało się w realu za pulpitem tramwaju czy kierownica autobusu, to czyni sie idiotyzmy. Bo łatwo wziąć program komputerowy (zwłaszcza dla 0.5 mln. miasta), wrzucić weń długość trasy i ilość przystanków, nacisnąć ENTER i gotowe. Ale real to nie gra komputerowa mości ZTMowcy. Wiem kasa rządzi a wydłużenie czasu przelotu przy zachowaniu częstotliwości kursowania to dodatkowa brygada - dodatkowy koszt. Ale czy bezpieczeństwo nie jest ważniejsze? Czy jest coś bardziej ważnego jak zdrowie czy nawet życie ludzkie????

  • Zelus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 17:03 ~Zelus

    Cóż za absurd! Po prostu trzeba uważać.

  • papugajec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 16:36 ~papugajec

    taki_tamtaki_tam

    O ile dobrze pamiętam, to kiedyś tramwaje przejeżdżały na swoim cyklu, ale mogę się mylić. Rozwiązanie proste, wprowadzić regulowane skrzyżowanie z strzałkami kierunkowymi i po kłopocie, (...)

    Nie, tam zawsze tramwaje miały wspólną fazę z samochodami jadącymi Marszałkowską od Placu Bankowego.
    To, czego kiedyś nie było, to kar za opóźnienia dla kierowców komunikacji miejskiej i przerw na pętlach w wymiarze 0-3 minuty.
    Wiesz, te osiem stów z wypłaty można sobie jeszcze odpuścić (jak ktoś jest bogaty z domu, albo nie musi spłacać kredytu mieszkaniowego), ale bez przerw to pojeździsz nie więcej niż kilka miesięcy, a potem to jesteś gotowy dosłownie zabić, żeby na pętli na chwilę wstać z fotela i rozprostować kręgosłup.
    ZTM musi skończyć z motywowaniem kierowców do ścigania się z czasem i wypadkowość zacznie spadać.

  • taki_tam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 13:45 taki_tam

    O ile dobrze pamiętam, to kiedyś tramwaje przejeżdżały na swoim cyklu, ale mogę się mylić. Rozwiązanie proste, wprowadzić regulowane skrzyżowanie z strzałkami kierunkowymi i po kłopocie, ale dla tęgich głów z ZDM to trudna sprawa i pewnie HGW musi podjąć ostateczną decyzję, oczywiście odmowną, bo organizacja ruchu już nie będzie po jej myśli. Przecież będzie musiała czekać jadąc do domu w Rembertowie :D

  • takwidze

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 11:18 ~takwidze

    Przy Senatorskiej tory tramwajowe także przecinają jezdnię. I nie ma tam sygnalizacji świetlnej.

  • z woli

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 10:57 ~z woli

    maxymcomaxymco

    A może zamiast robić zakaz to wywalić pierdołowatych kierowców co sobie nie radzą z lewoskrętem? Nigdy na tym skrzyżowaniu nie miałem problemów.

    Nie msz na razie o tym pojęcia, ale ci co są nie mogą obsłużyć lini i łata się na różne sposoby. Kierowców się na gwałt szuka, o wywalaniu możesz tylko sobie pobajdurzyć w necie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

 Zostawiła zepsute auto. W maju. Stoi na trawniku do dziś

Zostawiła zepsute auto. W maju. Stoi na trawniku do dziś

Trzy miesiące temu kobieta zaparkowała samochód na trawniku, wyszła z niego i… do tej pory nie wróciła. Mieszkańcy są oburzeni, a straż miejska rozkłada... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »