Informacje

18.03.2017 13:08 ZMIANY W SPP

Płatne parkowanie aż do nocy oraz w soboty. Radny składa propozycje

SERWISY:

Płatne parkowanie powinno obowiązywać w godzinach 6-22, a także w soboty – proponuje jeden z wolskich radnych. Domaga się też utworzenia specjalnych miejsc postojowych wewnątrz podwórek i specjalnych identyfikatorów dla ich mieszkańców.

Zaparkowanie samochodu, zwłaszcza w centrum Warszawy to często nie lada wyzwanie. Władze miasta od dawna mówią o konieczności zmian w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Padają pierwsze nieoficjalne propozycje, ale konkretów brak.

Postawienie pojazdu w SPPN wiąże się z opłatami, ale tylko w dni powszednie i tylko od godziny 8.00 do 18.00. W weekendy i święta za parkowanie płacić nie trzeba.

Radny Woli Dariusz Puścian (PO) chce to zmienić. Postuluje, aby płatne parkowanie wydłużyć w dni powszednie od 6.00 do 22.00 i wprowadzić je również w soboty.

Strefa Płatnego Parkowania nie działa

W przesłanej do naszej redakcji informacji Puścian podkreśla, że Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego nie działa obecnie tak, jak powinna. Jej celem powinno być zniechęcenie kierowców do wjazdu samochodami do centrum i zapewnienie większej rotacji miejsc postojowych. Zdaniem radnego - tak się nie dzieje. Stąd pomysły na zmianę parkingowego systemu.

Oprócz wydłużenia czasu płatnego parkowania, Puścian proponuje reorganizację i utworzenie przestrzeni postojowych wewnątrz podwórek Strefy Płatnego Parkowania. Bo – jak podkreśla – parkowanie tam to kolejny duży problem, którego nikt nie próbuje rozwiązać.

"Te miejsca są bardzo często zajmowane przez osoby pracujące w centrum, które chcą uniknąć płacenia za parkowanie. System nie jest szczelny, dochodzi do rozjeżdżania trawników, parkowania na chodnikach" – wylicza radny.

Identyfikatory dla mieszkańców

– Zasadne wydaje się stworzenie przestrzeni postojowych wewnątrz podwórek oraz wprowadzenie dla mieszkańców specjalnych identyfikatorów uprawniających do korzystania z tych miejsc postojowych – dodaje. Dzięki takim rozwiązaniom, można by skutecznie wyeliminować parkowanie przez osoby, które nie są mieszkańcami określonych budynków.

Powyższe rozwiązania – według radnego – powinny być zastosowane w całej Warszawie. Ale z racji tego, że Dariusz Puścian jest radnym Woli, konkretne postulaty składa również wobec tamtejszych włodarzy.

Apeluje o sporządzenie bilansu dla dzielnicy Wola i przekazanie informacji na temat liczby miejsc i wydanych na określony teren identyfikatorów dla mieszkańców, umożliwiających parkowanie w określonym terenie SPPN.

"Mam nadzieję, że przedstawione propozycje poparte powyższą argumentacją, która w jednoznaczny sposób potwierdza celowość wprowadzenie proponowanych rozwiązań, spowoduję szybkie ich wprowadzenie i ułatwienie życia lokalnym mieszkańcom" – podsumowuje radny.

2,4 tys. zł za drugie auto

Temat opłat za parkowanie w ostatnich tygodniach ponownie stał się głośny. Wszystko przez zmiany w SPPN, do jakich przymierza się Zarząd Dróg Miejskich. Niedawno informowaliśmy o jednej z propozycji drogowców, która zakładała wzrost abonamentu dla mieszkańców na drugi samochód. Nowa cena miałaby wynieść 2,4 tys. zł.

CZYTAJ WIĘCEJ O TEJ PROPOZYCJI

Wiadomo już jednak, że na taką zmianę nie zgodzą się miejscy radni. – Na to nie ma naszego przyzwolenia – mówił nam Jarosław Szostakowski, przewodniczący klubu PO w radzie miasta.

 

ZDM niebawem uruchomi aplikację ułatwiającą parkowanie w centrum Warszawy:


kw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • stardust

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 19:50 ~stardust


    gwgw~gwgw

    Myślenie z lat 60-70, zamiast wyciągąć pieniądze z kieszeni i kombinować aplikacjami, może powinni zainwestować w parkingi wielopoziomowe. Ale do tego trzeba dobrej woli i prospołecznego myślenia.
    To nas cofa do lat sprzed 80 roku.
    trompolert~trompolert


    "Powinni"... Czyli kto? Miasto?
    I gdzie te wielopoziomowe parkingi? Na czyjej działce? Miasto ma od kogoś odkupić działkę i za państwowe pieniądze wybudować parking. A kto broni jakiemuś inwestorowi kupić działkę, wybudować 5 piętrowy parking i kosić kasę aż miło?
    Chętni do parkowania powinni się znaleźć bo miejsc parkingowych ciągle jest za mało. Tyle że pewnie by się nie opłaciło w porównaniu do kolejnego biurowca...

    Miasto to może co najwyżej usprawniać komunikację miejską, promować inny transport indywidualny niż samochód, a jeśli samochód to wypełniony min w 3/4 (przejazdy zbiorowe).
    Mogliby wreszcie zalegalizować skutery i motocykle na buspasach jak to jest w Londynie i na którym pani HGW chciała się podobno wzorować.


    W takim razie należy udzielać pozwoleń na budowę wieżowca tylko wtedy jeśli część parkingu podziemnego będzie udostępniana miastu na parkingi publiczne. Proste? Bardzo.

  • jam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 13:00 ~jam

    URS~URS

    Jest nowy pomysł, aby radni płacili cały tydzień, podwójną stawkę.

    popieram

  • Czytnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 12:21 ~Czytnik



    gwgw~gwgw

    Myślenie z lat 60-70, zamiast wyciągąć pieniądze z kieszeni i kombinować aplikacjami, może powinni zainwestować w parkingi wielopoziomowe. Ale do tego trzeba dobrej woli i prospołecznego myślenia.
    To nas cofa do lat sprzed 80 roku.
    trompolert~trompolert


    "Powinni"... Czyli kto? Miasto?
    I gdzie te wielopoziomowe parkingi? Na czyjej działce? Miasto ma od kogoś odkupić działkę i za państwowe pieniądze wybudować parking. A kto broni jakiemuś inwestorowi kupić działkę, wybudować 5 piętrowy parking i kosić kasę aż miło?
    Chętni do parkowania powinni się znaleźć bo miejsc parkingowych ciągle jest za mało. Tyle że pewnie by się nie opłaciło w porównaniu do kolejnego biurowca...

    Miasto to może co najwyżej usprawniać komunikację miejską, promować inny transport indywidualny niż samochód, a jeśli samochód to wypełniony min w 3/4 (przejazdy zbiorowe).
    Mogliby wreszcie zalegalizować skutery i motocykle na buspasach jak to jest w Londynie i na którym pani HGW chciała się podobno wzorować.
    podatnik~podatnik

    A gdzie budują ścieżki rowerowe? Na czyich działkach?
    Który prywatny inwestor za nie płaci?
    Ile pieniędzy z kasy miasta, idzie na "bezpłatne" veturilo?

    A i skutery można by wpuścić na - ścieżki rowerowe. Tak jak to jest w uwielbianej przez rowerzystów i stawianej za wzór, Holandii :)


    Prawie wszystkie DDR buduje się w pasie drogowym, bez potrzeby odkupywania od kogoś działki...
    A z kosztów utrzymania Veturillo nawet połowy działki pod parking w centrum by nie kupili, nie mówiąc o wybudowaniu i utrzymaniu...

  • URS

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 10:57 ~URS

    Jest nowy pomysł, aby radni płacili cały tydzień, podwójną stawkę.

  • podatnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 10:12 ~podatnik


    gwgw~gwgw

    Myślenie z lat 60-70, zamiast wyciągąć pieniądze z kieszeni i kombinować aplikacjami, może powinni zainwestować w parkingi wielopoziomowe. Ale do tego trzeba dobrej woli i prospołecznego myślenia.
    To nas cofa do lat sprzed 80 roku.
    trompolert~trompolert


    "Powinni"... Czyli kto? Miasto?
    I gdzie te wielopoziomowe parkingi? Na czyjej działce? Miasto ma od kogoś odkupić działkę i za państwowe pieniądze wybudować parking. A kto broni jakiemuś inwestorowi kupić działkę, wybudować 5 piętrowy parking i kosić kasę aż miło?
    Chętni do parkowania powinni się znaleźć bo miejsc parkingowych ciągle jest za mało. Tyle że pewnie by się nie opłaciło w porównaniu do kolejnego biurowca...

    Miasto to może co najwyżej usprawniać komunikację miejską, promować inny transport indywidualny niż samochód, a jeśli samochód to wypełniony min w 3/4 (przejazdy zbiorowe).
    Mogliby wreszcie zalegalizować skutery i motocykle na buspasach jak to jest w Londynie i na którym pani HGW chciała się podobno wzorować.

    A gdzie budują ścieżki rowerowe? Na czyich działkach?
    Który prywatny inwestor za nie płaci?
    Ile pieniędzy z kasy miasta, idzie na "bezpłatne" veturilo?

    A i skutery można by wpuścić na - ścieżki rowerowe. Tak jak to jest w uwielbianej przez rowerzystów i stawianej za wzór, Holandii :)

  • muszek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 09:23 ~muszek

    I dobrze. Pisowskie chamy będą musiały chodzić na piechotę albo siedzieć w domach.

    Uczcie się prostaki życia w mieście!

  • Społeczeństwo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 08:39 ~Społeczeństwo

    A czy radny (bezradny) płaci za parkowanie, czy społeczeństwo za niego płaci? No i teraz chłopina kombinuje, jak tu zwrócić ten dług wdzięczności....

  • trompolert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 02:33 ~trompolert

    gwgw~gwgw

    Myślenie z lat 60-70, zamiast wyciągąć pieniądze z kieszeni i kombinować aplikacjami, może powinni zainwestować w parkingi wielopoziomowe. Ale do tego trzeba dobrej woli i prospołecznego myślenia.
    To nas cofa do lat sprzed 80 roku.


    "Powinni"... Czyli kto? Miasto?
    I gdzie te wielopoziomowe parkingi? Na czyjej działce? Miasto ma od kogoś odkupić działkę i za państwowe pieniądze wybudować parking. A kto broni jakiemuś inwestorowi kupić działkę, wybudować 5 piętrowy parking i kosić kasę aż miło?
    Chętni do parkowania powinni się znaleźć bo miejsc parkingowych ciągle jest za mało. Tyle że pewnie by się nie opłaciło w porównaniu do kolejnego biurowca...

    Miasto to może co najwyżej usprawniać komunikację miejską, promować inny transport indywidualny niż samochód, a jeśli samochód to wypełniony min w 3/4 (przejazdy zbiorowe).
    Mogliby wreszcie zalegalizować skutery i motocykle na buspasach jak to jest w Londynie i na którym pani HGW chciała się podobno wzorować.

  • kapitalistyczni komuniści

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2017 23:54 ~kapitalist…




    pozdrawiam~pozdrawiam

    ale ciekawe kto będize kontrolował, bo zdm to od poniedziałku di piątku pracuje xD
    wielki elektronik~wielki elektronik


    Firma zewnętrzna. Niewiele trzeba nawet inwestować.
    Auto z dwiema kamerami i komputerem podłączonym do systemu. W 10 sekund będzie wiadomo kto zapłacił, a kto nie.
    Nawet nie trzeba wysiadać, tylko wysłać mandat razem ze zdjęciem z datą, godzina i miejscem parkowania właścicielowi auta pocztą.
    Andrzej~Andrzej

    Czyli te wszystkie zmiany są jedynie po to, by jakaś prywatna firma lepiej zarabiała?

    Świetnie, sprzedajcie wszystko.
    biurman sródmiejski~biurman sródmiejski


    Kapitalizm mamy, nie zauważyłeś?

    A poważnie to jest akcja do zniechęcenia przyjeżdżania do centrum samochodami lub ich posiadania w nadmiarze.

    Sygnał jest prosty:
    - chcesz mieć więcej niż jedno auto - wynieś się z miasta albo zamieszkaj tam gdzie można wykupić miejsce parkingowe
    - przyjeżdżasz autem do pracy - zmień nawyk na komunikację miejską albo taksówki

    Tylko w przesiadaniu się do KM widzę problem z jej wydolnością - warunkami w jakich się podróżuje (tłok, w lecie gorąco i można zostać okradzionym) i czasem w jakim można dojechać.

    Co do taksówek, być może jest to dobra alternatywa, ale wypadałoby sprawdzić na kartce ile kosztuje paliwo i parkowanie, a ile przejazd taksówką. Poza tym taryfa ma pewien plus: mam nosie korek, trasę - wyciągam laptopa i pracuję.


    A co będzie kolejne?

    Zniechęcanie do mieszkania w centrum?
    Zniechęcanie do używania prądu?
    Zniechęcanie do kanalizacji?

    Za chwilę okaże się, że wszystko obywatele zużywają "w nadmiarze"
    Ograniczania i rozdzielnika już kiedyś próbowali, nazywało się to komunizm i ... nigdzie się nie sprawdziło.

    Najlepiej zakazać motłochowi posiadania czegokolwiek, transport publiczny, mieszkanie publiczne, kobiety publiczne i jedynie rządzący prywatni.

  • satan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2017 23:22 ~satan

    Kazimierz~Kazimierz

    Radny niech sie puknie w pusty lep. Wystarczy ze zwiększa kontrole i bedą sprawdzali kto płacić za parking - na Pradze na Panienskiej czy na bliskiej Woli parkuje ogrom samochodów bez identyfikatorów ani bilecików za szyba. Jestem tam kilka razy w tygodniu i sam płace zawsze za parking a jakiś słój sobie parkuje i nic nie robi z opłaty.

    brak bileciku o niczym nie świadczy. można zaparkować za pomocą aplikacji albo smsa i żadnego bileciku nie potrzeba.
    cały ten system szwankuje: od kontrolowania przez wydawanie pozwoleń "mieszkańcowi" na kilkanaście samochodów. swoją nieudolność urzędnicy zrekompensują podwyżką. a wolnych miejsc przez to nijak nie przybędzie. najwyżej ludzie będą biedniejsi. sukces miasta.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zawłaszczył dwie koperty. Urzędnicy uprzejmie donoszą

Zawłaszczył dwie koperty. Urzędnicy uprzejmie donoszą

Zajął dwa miejsca dla niepełnosprawnych, choć nie miał do tego uprawnień. Obfotografowali go urzędnicy. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »