Informacje

22.09.2015 06:21 z zeszłorocznego budżetu partycypacyjnego

Obywatelskie projekty rowerowe:
w tym roku kilkanaście, reszta spada

SERWISY:

Do połowy września udało się zrealizować tylko trzy projekty rowerowe z ubiegłorocznego budżetu obywatelskiego. Ratusz zapewnia, że kilkanaście kolejnych wdroży jeszcze tej jesieni, ale przyznaje, że część musi poczekać do przyszłego roku. Realizacja dwóch stanęła pod dużym znakiem zapytania.

Dwa z trzech zrealizowanych projektów były proste - dotyczyły stojaków na rowerowy. Udało się je ustawić wzdłuż Sękocińskiej na Ochocie oraz przy Ordona na Woli. Zrealizowano również projekt zakładający wyznaczenie pasów rowerowych na kilku ulicach na Targówku Mieszkaniowym.

Jeszcze w 2015 roku

Jak zapewniają przedstawiciele ratusza, kilka projektów ma być gotowych jeszcze w tym roku. W listopadzie ma być gotowy chodnik i ścieżka rowerowo-biegowa wzdłuż dwóch odcinków Powstańców Śląskich – od Człuchowskiej do Górczewskiej oraz od Sterniczej do Człuchowskiej.

W tym samym miesiącu mają powstać kontrapasy dla rowerów na Tarczyńskiej (odc. Daleka-Raszyńska), Mochnackiego, Mianowskiego, Pługa, Spiskiej, Barskiej (odc. Białobrzeska-Grójecka), Słupeckiej i Sękocińskiej na Ochocie. Przejazd rowerowy przez Wawelską (wzdłuż przejścia dla pieszych łączącego ulice Korzeniowskiego i Marii Skołodowskiej-Curie) ma być gotowy w listopadzie lub grudniu.

W tym miesiącu mają być gotowe pasy rowerowe na ul. Korotyńskiego oraz łącznik rowerowy na skrzyżowaniu ul. Żwirki i Wigury z ul. Racławicką. Projekt nie będzie kompletny, ponieważ wyznaczenie pasów w rejonie skrzyżowania Korotyńskiego z Pawińskiego ma zostać zrealizowane przez Zarząd Dróg Miejskich w ramach budowy sygnalizacji świetlnej, w przyszłym roku.

Natomiast w październiku ma zostać wybudowana ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Łukowskiej na Pradze Południe, chodzi o odcinek między Rodziewiczówny a Zamieniecką.

Jak zapewniają przedstawiciele miasta, jeszcze w tym roku jest możliwa realizacja pasów rowerów m.in.: na odcinkach Białostockiej, Brzeskiej i Ząbkowskiej.

Przybędzie kontrapasów

Jeszcze w tym roku kontrapasy rowerowe mają się pojawić m.in. na ulicy Oboźnej, Zakroczymskiej czy Podwale. ZDM chce też rozpocząć budowę drogi rowerowej na Polnej. Z kolei dokumentacja dla kontrapasa na ul. Koszykowej czeka na zatwierdzenie przez inżyniera ruchu.

Do końca roku powinno się udać zrealizować projekt "Usprawnienie ruchu rowerowego w dzielnicy Ursus". Zakłada on między innymi: budowę pasów i kontrapasów na jezdniach oraz zmianę organizacji ruchu, która pozwala na kontraruch rowerowy. Dotyczą one 25 ulic gminnych i 7 powiatowych w dzielnicy.

Do listopada ma być też gotowa dokumentacja projektowa dla drogi rowerowej wzdłuż Chrościckiego we Włochach – projekt w budżecie obywatelskim zakładał tylko taki zakres prac. W tym roku rowerzyści powinni móc skorzystać ze skrótu rowerowego przy kinie Wisła na Żoliborzu oraz ze ścieżki na Olbrachta na Woli.

Część dopiero w 2016 r.

Urzędnicy przyznają, że niektórych projektów nie uda się zrealizować w tym roku. Na rok 2016 przeniesiono realizację przejazdu rowerowego przez Raszyńską wzdłuż Koszykowej. ZTM wystąpił do rady miasta o przyznanie środków na budowę sygnalizacji świetlnej, jeśli je otrzyma, wówczas zrealizuje przejazd.

Prawdopodobnie w 2016 roku zrealizowane zostaną pasy rowerowe na Okrzei i Kłopotowskiego na Pradze Północ.

Są też projekty, które sprawiają  realizacyjne problemy. Już czterokrotnie unieważniano przetarg na budowę ścieżki rowerowo-pieszej wzdłuż Połczyńskiej. Albo nie było ofert albo przekroczyły one kosztorys. Urzędnicy czekają też na opinię dokumentacji dotyczącej budowy kontrapasów dla rowerów na Nowej Pradze i Pelcowiźnie. Dla tego projektu unieważniono przetarg na budowę łączników rowerowych – żadna z ofert nie zmieściła się w kosztorysie.

Na razie nie wiadomo też co dalej z pasami rowerowymi na ulicy Krasińskiego. Projekt został podzielony na zadania. Pas na odcinku od placu Wilsona od Popiełuszki jest nadal opiniowany. Pierwotny kosztorys przekroczył zarezerwowaną na realizację kwotę. Z kolei na odcinku Krasińskiego od Broniewskiego do Popiełuszki, w związku ze zmianą przepisów dotyczącą szerokości pasów jezdni, dzielnica Żoliborz musiała wystąpić do Ministerstwa Infrastruktury o stosowane odstępstwo.

Z własnych środków ZDM wyremontuje ścieżkę wzdłuż Spacerowej:

jb/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Trasa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2015 16:25 ~Trasa


    Trasa~Trasa

    a co jest w tym dziwnego? w stanach masz pasy dla rowerów, pasy dla przewożących więcej osób samochodem a nie wożących tylko własny tyłek i normalne pasy, prawy dla wolniejszych, lewy dla szybszych.

    Tylko u nas każdy myśli o własnym tyłku, i nie zauważa innych w ogóle. Tylko jak się przesiądzie na rower albo przejdzie parę przejść pieszo to nagle jest lament: jak oni wszyscy jeżdżą!
    antycyklista~antycyklista

    Bzdura. W USA może na kilku autostradach jest po jednym pasie do carpoolingu (czyli 3 osoby +) i prawie nikt z nich nie korzysta. Na miejskich ulicach nie ma takich pasów, a pasy dla rowerów są, ale służą jako pas awaryjny bo rowerzystów, a może rower to w USA zobaczysz chyba tylko w internecie.


    To był przykład, że można uwzględniać potrzeby różnych grup użytkowników, a nie że w stanach na jednej ulicy czy autostradzie masz te wszystkie pasy. Naucz się czytać, a potem komentuj.

  • wwiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 17:41 ~wwiak

    abc~abc

    Dajcie spokój z tymi rowerami. Trzeba budować parkingi i szersze drogi, a nie ścieżki rowerowe. Już widzę jak moi 60 letni rodzice ćwikają w zimę rowerem do roboty.
    Niech w końcu planista się puknie w czoło, przeprosi i wyjdzie.

    Twoi rodzice mają komunikację miejską. Ale jak można dyskutować z kimś, kto nie potrafi objąć rozumem, że nawet dziesięć pasów w jedną stronę się zapcha jeśli część ludzi nie przesiądzie się z samochodów na rowery i do komunikacji miejskiej...

  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 16:00 ~mmm

    bikeman~bikeman

    Smuci mnie w tym wszystkim jedna rzecz - otóż za mało ludzi traktuje rower jako środek, którym można dojechać do pracy. Ja jeżdżę codziennie z Bielan do Śródmieścia. Przez cały czas mam luksus jazdy po drodze rowerowej i niestety są takie dni, że mogę jechać zygzakiem i nikomu nie będę przeszkadzał (w poniedziałek 21 września tak było). Tak myślę sobie, że idą te miliony na budowę infrastruktury, a brakuje zachęty do przesiadania się na rowery. Budować ścieżki rowerowe dla mnie i kilku innych zakręconych rowerzystów? Mam wątpliwości co do tego... Bo korki można rozładować, ale ze 30% ludzi musi wskoczyć na rower. Jak ich do tego zachęcić? Sam nie wiem.

    Pozbawiając rozumu?

  • antycyklista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 15:59 ~antycyklista

    Trasa~Trasa

    a co jest w tym dziwnego? w stanach masz pasy dla rowerów, pasy dla przewożących więcej osób samochodem a nie wożących tylko własny tyłek i normalne pasy, prawy dla wolniejszych, lewy dla szybszych.

    Tylko u nas każdy myśli o własnym tyłku, i nie zauważa innych w ogóle. Tylko jak się przesiądzie na rower albo przejdzie parę przejść pieszo to nagle jest lament: jak oni wszyscy jeżdżą!

    Bzdura. W USA może na kilku autostradach jest po jednym pasie do carpoolingu (czyli 3 osoby +) i prawie nikt z nich nie korzysta. Na miejskich ulicach nie ma takich pasów, a pasy dla rowerów są, ale służą jako pas awaryjny bo rowerzystów, a może rower to w USA zobaczysz chyba tylko w internecie.

  • mirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 15:50 ~mirek

    bikeman~bikeman

    Smuci mnie w tym wszystkim jedna rzecz - otóż za mało ludzi traktuje rower jako środek, którym można dojechać do pracy. Ja jeżdżę codziennie z Bielan do Śródmieścia. Przez cały czas mam luksus jazdy po drodze rowerowej i niestety są takie dni, że mogę jechać zygzakiem i nikomu nie będę przeszkadzał (w poniedziałek 21 września tak było). Tak myślę sobie, że idą te miliony na budowę infrastruktury, a brakuje zachęty do przesiadania się na rowery. Budować ścieżki rowerowe dla mnie i kilku innych zakręconych rowerzystów? Mam wątpliwości co do tego... Bo korki można rozładować, ale ze 30% ludzi musi wskoczyć na rower. Jak ich do tego zachęcić? Sam nie wiem.

    nie zachęcisz, jedyny sposób to zmuszanie, ale Polacy sobie na to nie pozwolą tak jak w europie zachodniej. Nie oszukujmy się rower nie stanowi alternatywy dla niczego. Chyba, że na drugą stronę ulicy do sklepu.

  • heniek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 15:49 ~heniek

    Jakie projekty obywatelskie? to są projekty co najwyżej kilku oszołomów, którzy wspólnie organizują się potem na różnych forach internetowych czy facebooku, żeby wspólnie głosować i przepychać swoje nikogo nie interesujące projekty. Ile było gadania z ich strony, że jak będzie więcej ścieżek to i rowerzystów będzie więcej? i co? ścieżek jest od groma, a rowerzystów ile było tyle jest ;) więc nie marnujmy już kasy

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 15:29 ~abc

    Dajcie spokój z tymi rowerami. Trzeba budować parkingi i szersze drogi, a nie ścieżki rowerowe. Już widzę jak moi 60 letni rodzice ćwikają w zimę rowerem do roboty.
    Niech w końcu planista się puknie w czoło, przeprosi i wyjdzie.

  • bikeman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 13:01 ~bikeman

    Smuci mnie w tym wszystkim jedna rzecz - otóż za mało ludzi traktuje rower jako środek, którym można dojechać do pracy. Ja jeżdżę codziennie z Bielan do Śródmieścia. Przez cały czas mam luksus jazdy po drodze rowerowej i niestety są takie dni, że mogę jechać zygzakiem i nikomu nie będę przeszkadzał (w poniedziałek 21 września tak było). Tak myślę sobie, że idą te miliony na budowę infrastruktury, a brakuje zachęty do przesiadania się na rowery. Budować ścieżki rowerowe dla mnie i kilku innych zakręconych rowerzystów? Mam wątpliwości co do tego... Bo korki można rozładować, ale ze 30% ludzi musi wskoczyć na rower. Jak ich do tego zachęcić? Sam nie wiem.

  • qwe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 12:17 ~qwe

    rowerin~rowerin

    drogi rowerowe to najtańszy sposób na odkorkowanie warszawy ale za wolne jest tempo budowy



    Powiedź mi ile osób będzie jechało ścieżką rowerową w śnieżycę 24 grudnia? Jeśli spotkam ponad 1000 osób to się zgodże z Tobą.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 11:01 ~waw

    rowerek ~rowerek

    Dla kierowców samochodów powinno być jak potrącił rowerzystę usiłowanie zabójstwa to by nagle znaleźli miejsce żeby omijać rowery do "mama" na niektórych chodnikach można jeździć rowerem tylko szkoda że święte krowy piesze tego nie wiedzą i chodzą całą szerokością jak by szli na pochód. (I trzeba pilnować dzieci bo chodnik to nie podwórko ani nie plac zabaw.

    I na takich chamów stawia HGW, są jej pupilkami i nową przewodnią siła jej miasta.
    Dziękujemy, i podziękujemy serdeczniej przy wyborach.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Znaleźć miejsce parkingowe w Alejach Ujazdowskich to nie lada wyzwanie, nawet w sobotę. Kierowca białej toyoty postanowił ułatwić sobie zadanie i zaparkował…... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »