Informacje

24.05.2017 20:30 Następna ścieżka: Jagiellońska

Nowe drogi rowerowe za 110 mln zł. Sprawdź, gdzie powstaną

SERWISY:

Warszawa otrzyma ponad 70 milionów złotych na budowę 19 tras rowerowych. Powstaną między innymi wzdłuż Towarowej, Okopowej, Żwirki i Wigury, Powsińskiej, Wiertniczej, Połczyńskiej i Kasprzaka. Właśnie ogłoszono przetarg na drogę przy Jagiellońskiej.

W efekcie współpracy samorządu województwa mazowieckiego, stołecznego ratusza oraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13 projektów, dzięki którym sieć dróg rowerowych w Warszawie i 34 okolicznych gminach zostanie powiększona

Łącznie 110 mln zł

Stolica otrzyma z tej puli 71,6 mln (całkowity koszt inwestycji to 110 mln zł). Powstanie 19 tras rowerowych o długości 73,4 km, z czego 59,8 km to nowe, 13 km przebudowywane, a będą wyznaczane po istniejących już miejscach.  Wszystko to w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Przetarg, który właśnie został ogłoszony, dotyczy budowy drogi rowerowej na ulicy Jagiellońskiej na odcinku od ronda Starzyńskiego do trasy S8. Droga będzie miała około dwóch kilometrów długości. "Projekt  przewiduje wyznaczenie przejazdów dla rowerzystów oraz dostosowanie jezdni serwisowych do ruchu rowerowego (zarówno po wschodniej stronie ul. Jagiellońskiej, jak i po zachodniej, gdzie na odcinku od ul. Golędzinowskiej do Batalionu Platerówek przewidziano dopuszczenie ruchu „pod prąd”). Co ważne, nowa droga zostanie dowiązania do istniejącej infrastruktury rowerowej wokół ronda Starzyńskiego i na węźle Modlińska. Nowa droga zostanie dowiązania do istniejącej infrastruktury rowerowej wokół ronda S. Starzyńskiego i na węźle Modlińska" - podaje Zarząd Dróg Miejskich.

Wybrany wykonawca będzie miał czas na zakończenie wszystkich prac do 30 listopada.

19 dróg

Poniżej lista wszystkich inwestycji rowerowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych wraz z informacją, na jakim są etapie.

Zrealizowane:
1 wzdłuż Ostrobramskiej od gen. Fieldorfa "Nila" do Poligonowej - po północnej stronie jezdni od Zamienieckiej do Białowieskiej, po południowej stronie jezdni od Fieldorfa "Nila" do Poligonowej; długość 1,6 km.
2 wzdłuż Belwederskiej, po zachodniej stronie jezdni, na odcinku od Bagatela do Dolnej; długość 0,5 km. Dodatkowo przebudowano 1,3 km drogi rowerowej po zachodniej stronie ul. Belwederskiej, na odcinku od Spacerowej do Dolnej.
3 wzdłuż Rzymowskiego - po północno-wschodniej stronie ulicy od kładki przy Cybernetyki do Modzelewskiego (z powiązaniem z Puławską), po południowo-zachodniej stronie ulicy od kładki przy Cybernetyki Puławskiej; długość 2,1 km.
4 wzdłuż alei Stanów Zjednoczonych i Ostrobramskiej - po północnej stronie jezdni Stanów Zjednoczonych od Wału Miedzeszyńskiego do Grenadierów, po południowej stronie jezdni Stanów Zjednoczonych i Ostrobramskiej od Wału Miedzeszyńskiego do Poligonowej; długość wybudowanej drogi 3,7 km, a przebudowanej 1,3 km.
5 wzdłuż Żwirki i Wigury - etap I; długość 2,5 km. Pomiędzy Naczelnikową a Racławicką.
6 wzdłuż Słomińskiego od Międzyparkowej do Inflanckiej; długość wybudowanej drogi 0,3 km, przebudowanej 0,3 km.

Drogi rowerowe w trakcie budowy:
7 wzdłuż mostu Łazienkowskiego - budowa trasy rowerowej na kładkach podwieszonych pod konstrukcję mostu Łazienkowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą: kładką nad Wałem Miedzeszyńskim i drogami dla rowerów prowadzącymi na most; długość 1,4 km.
8 wzdłuż Alej Jerozolimskich od ppłk. Sokołowskiego "Grzymały" do placu Zawiszy; długość budowanej drogi 1,3 km, a przebudowywanej 0,2 km.
9 na Polu Mokotowskim w relacji wschód-zachód (od ul. S. Banacha do ronda Jazdy Polskiej i do pl. Unii Lubelskiej) oraz północ-południe (od ul. św. Andrzeja Boboli do Ondraszka); długość budowanej drogi 3,3 km, a przebudowywanej 0,2 km.
10 wzdłuż ulic Powsińskiej i Wiertniczej od alei Witosa do ulicz Europejskiej; długość 4,5 km.
11 wzdłuż Żwirki i Wigury – etap II, od Racławickiej do 17 Stycznia; długość 3,8 km.
12 wzdłuż ulicy Marsa od Żołnierskiej do Cyrulików; długość 2 km.

Projekty w przygotowaniu:
13 wzdłuż ulic Okopowej i Towarowej od ronda Radosław do placu Zawiszy; długość drogi do budowy 2,9 km, do przebudowy 0,6 km.
14 wzdłuż Prymasa Tysiąclecia od Obrońców Grodna do ronda Zesłańców Syberyjskich wraz z wyznaczeniem przejazdów dla rowerów na rondzie Zesłańców Syberyjskich; długość drogi do budowy 1,2 km, do przebudowy 5 km.
15 wzdłuż Kasprzaka-Wolska-Połczyńska od Prymasa Tysiąclecia do granicy miasta; długość  drogi do budowy 5,4 km, do przebudowy 0,5 km.
16 wzdłuż Radzymińskiej od Karkonoszy do granicy miasta; długość drogi do budowy 5,3 km.
17 wzdłuż ciągu ulic Mińskiej (odc. od Grochowskiej do Stanisławowskiej), Stanisławowskiej (odc. od Mińskiej do Dwernickiego), Dwernickiego (odc. od Stanisławowskiej do Szaserów), Szaserów (odc. od Dwernickiego do Chłopickiego; długość 2 km.
18 wzdłuż Puławskiej od Domaniewskiej do granicy miasta; długość drogi do budowy 14,4 km, a do przebudowy 3,2 km.
19 Jagiellońskiej na odcinku od ronda Starzyńskiego do trasy S8.

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2017 00:50 ~real

    rowerzysta pozdrawia~rowerzysta pozdrawia

    rowerzyści nie muszą:
    1) rejestrować rowerów.
    2) wykupować ubezpieczeń
    3) kupować paliwa
    4) poddawać rower obowiązkowym przeglądom.
    5) szukać płatnego miejsca do parkowania
    6) stać w korkach
    7) mieć zestawy głośnomówiące



    8) myśleć

  • MSG

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 22:42 ~MSG

    Zamiast budować kolejne ścieżki trzeba najpierw wyedukować rowerzystów aby z nich korzystali priorytetowo, a nie uznaniowo. To jest naprawdę bez sensu, że wywala się grube pieniądze na to aby wygospodarować kawałek ziemi na ścieżkę, z której nikt nie korzysta. Na dodatek stacje veturilo buduje się po przeciwnej stronie do tych ścieżek jak przy stacji metra Stokłosy lub tam gdzie ścieżek nie ma i nie będzie.

  • parkingowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 16:30 ~parkingowy

    ehhhhhh~ehhhhhh



    Po mieście poruszam się bardzo dużo i jakoś nie widzę kierowców jeżdżących po chodnikach gdy obok jest ulica i parkujących na nich gdy obok jest parking...

    A gdy nie ma obok parkingu albo jest takowy płatny?
    Rozejrzyj się dookoła. Wszystkie chodniki, które nie są opalikowane, są zastawione przez samochody. Nie ma znaczenia, czy są w okolicy parkingi. W Warszawie jest tyle samochodów, że całe miasto trzeba by wyburzyć i przekształcić na parking.

  • Zielony Ursynów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 15:36 ~Zielony Ursynów



    Piękny Roman~Piękny Roman

    110 baniek dla tych co potem z tego i tak nie korzystają, a tymczasem połowa chodników w mieście grozi połamaniem nóg.
    Grunt to priorytety.
    chodnik~chodnik

    Przez parkujące tam samochody.
    Marek~Marek


    No to powinno się zrobić raczej parkingi dla nich.
    Jak widać parkingów brakuje bardziej, niż infrastruktury dla 3% rowerkowych hobbystów.

    A hanka to taka fanatyczka rowerków która woli jeździ samochodem :) Ona rowerki ma głeboko, interesuje ją tylko kasa którą można na frajerach zarobić.


    Puławska tyle lat czeka na ścieżkę rowerową! pomyśl sobie głąbie ile osób przesiadło by się z samochodu na rower jakby nie byli skazania na DZIURAWE, stare chodniki i wiecznie szybką ale bezpuieczną Puławską.

    sam z przyjemnością zostawiłbym samochód w domu i przesiadł się na rower, żeby przejechać do wiecznie zakorkowanego Mordoru - ale tak jak mówię, co to za przyjemność jeździć w takich warunkach jakie są teraz.

    zakład o wszystko, że ta ścieżka dużo by zmieniła! i nie, nie jestem fanatykiem rowerowym, ale ta zwyczajnie, na logikę idąc, w tym miejscu na prawdę jest potrzebna.

  • ehhhhhh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 15:21 ~ehhhhhh


    A czemu kierowcy jeżdżą po chodnikach i na nich parkują jak obok mają takie piękne ulice ? :)

    Jurek~Jurek

    "Nowe drogi rowerowe za 110 mln zł."

    A rowerzyści i tak będą jeździć ulicami mimo, że obok jest piękna DDR. Tak jak wczoraj na Sobieskiego, przedwczoraj na KEN, etc. I oczywiście czerwone światło mają za nic. No ale winni wszystkiemu będą zawsze kierowcy i piesi.
    Lukas~Lukas





    Po mieście poruszam się bardzo dużo i jakoś nie widzę kierowców jeżdżących po chodnikach gdy obok jest ulica i parkujących na nich gdy obok jest parking...

  • rowerzysta pozdrawia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 15:05 ~rowerzysta…

    rowerzyści nie muszą:
    1) rejestrować rowerów.
    2) wykupować ubezpieczeń
    3) kupować paliwa
    4) poddawać rower obowiązkowym przeglądom.
    5) szukać płatnego miejsca do parkowania
    6) stać w korkach
    7) mieć zestawy głośnomówiące

  • dedeer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 14:46 ~dedeer

    MaD~MaD


    Ja jeżdżę sportowym obniżonym autem na felgach 19", zgodnie z Twoim tokiem rozumowania tam gdzie nawierzchnia na ulicy jest słaba lub są progi zwalniające mam/mogę jeździć po chodniku ??
    Ja po prostu z takiego auta rezygnuje bo nie ma warunków do jego użytkowania.. proste? Nie dla każdego..


    Po jakim chodniku??? Po jezdni.

    Jeśli jezdnia przy prawej krawędzi ma dziury i koleiny, to wjeżdżasz w nie centralnie, czy raczej odsuwasz się z pół metra w lewo?

    Tak z ciekawości - jaki to sport uprawiasz na ulicach Warszawy, że takim wynalazkiem jeździsz?

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 14:39 kubat


    gwa~gwa

    koniecznie z kostki tak aby po 3 latach nie dało sie jeździć!!!! Mądrzy górą
    pZZ~pZZ


    Mistrzu, a w jaki sposób do budowy chodnika dokłada się pieszy? :)

    Rowerzyści się do budowy chodników nie dokładają a jeżdżą po nim. Ponadto, zapoznaj się z prawem budowlany to może pojmiesz. To jest właśnie przyczyną, że pieszy w zasadzie, tylko warunkowo korzysta z jezdni. Natomiast ścieżki rowerowe są dedykowane tylko jednej grupie użytkowników, czyli grupa ta powinna je współfinansować.

  • Kakask

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 14:26 ~Kakask


    Piękny Roman~Piękny Roman

    110 baniek dla tych co potem z tego i tak nie korzystają, a tymczasem połowa chodników w mieście grozi połamaniem nóg.
    Grunt to priorytety.
    acomitam~acomitam

    Chodniki to swoją drogą. Ja znam uliczki gdzie na jezdni są takie dziury, że można koła z zawieszeniem zostawić. No ale oczywiście lepiej budować ścieżki dla rowerzystów, którzy nawet nie mają oc w razie wypadki i w żaden sposób nie dokładają się do budowy tychże ścieżek.

    Tak, bo rowerzyści nie pracują i nie zarabiają, a rowery mają z
    UE, nie płacą podatków, nie tankują benzyny bo nie mają samochodów, w ogóle zło czystej postaci, jeszcze OC nie mają i w kaskach nie jeżdżą....kogoś chyba żółć zalewa.

  • pZZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2017 14:23 ~pZZ

    gwa~gwa

    koniecznie z kostki tak aby po 3 latach nie dało sie jeździć!!!! Mądrzy górą


    Mistrzu, a w jaki sposób do budowy chodnika dokłada się pieszy? :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Mistrz parkowania przed komisariatem. Nie zainteresował policjantów

Mistrz parkowania przed komisariatem. Nie zainteresował policjantów

Przejechał radiowóz, przeszedł policjant. Honda zaparkowana w taki sposób, że ograniczała widoczność i blokowała chodnik, nie wzbudziła zainteresowania... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »