Informacje

17.08.2017 12:28 29 km trasy podzielono na trzy zadania

Nowa wylotówka na Kraków w 2021 roku. Podpisano umowy na kolejny odcinek S7

Dobra wiadomość dla kierowców. W czwartek podpisano umowy na budowę drogi ekspresowej - S7 pomiędzy węzłem Lotnisko a obwodnicą Grójca. Prace przy budowie tych 29 km trasy zakończyć się mają w kwietniu 2021 roku.

- Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

Dzięki tej inwestycji Warszawa zyska nową wylotówkę w stronę Krakowa. Droga nie tylko ułatwi wyjazd z miasta w kierunku południowym, ale też odciąży ciągle zakorkowaną Puławską.

W czerwcu minister infrastruktury przyznał dodatkowe pieniądze na tę inwestycję.

Przebieg trasy

Budowa nowej trasy została podzielona na trzy odcinki.

Zadanie A: odcinek: węzeł Lotnisko (bez węzła, który jest już gotowy) do węzła Lesznowola (z węzłem), długość: ok. 6,64 km; wykonawca robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o.o, Construcciones Rubau S.A.; wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto;

Zadanie B: odcinek: węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem); długość: ok. 14,8 km; wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.; wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto

Zadanie C: odcinek: węzeł Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca; długość: ok. 7,9 km; wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.; wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto.

11 mostów, 43 przejścia dla zwierząt

Na odcinku od węzła „Lotnisko” - do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, a od węzła Lesznowola dwie jezdnie po 2 pasy ruchu.

W ramach prac powstanie 26 wiaduktów, 11 mostów, 2 kładki dla pieszych, 43 przejść dla małych zwierząt, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające ścieki przed odprowadzeniem do odbiornika, ekrany akustyczne.

Do 2021 roku

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowcy i Autostrad, prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r. 16 miesięcy ma potrwać projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID, kolejnych 18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021).

W trakcie czwartkowej uroczystości minister wyraził jednak nadzieję, że ten termin zostanie przyspieszony. -Jeżeli tak by się udało, to każdy miesiąc jest miesiącem, w którym będzie mniej wypadków drogowych, i łatwiej mieszkańcom będzie dojechać do Warszawy - powiedział.

 

Zobacz także budowę ważnej trasy S8- obwodnicy Marek:

PAP/su/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Szemot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 11:26 ~Szemot

    skbart~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.
    Po drugie chłopaki z Grójca oszaleją, wie drogi do wyboru ... nie wiem czy ich nawigacja to ogarnie.


    No własnie w tym rzecz. Teraz jest lepiej nadkładać 80km bo jest taka infrastruktura. natomiast jak ukończony będzie ten fragment 300km to połączy kolejne 70km do Radomia a tam już trwa budowa ekpresówki do Skarżyska która częściowo już jest oddana a tam trwa budowa do Kielc i tak dalej. Do 2021 z Warszawy do krakowa przez Kielce będziesz miał niemalże samą ekspresówkę.

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 10:51 ~Xavery

    skbart~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.

    Bo tak ci podpowiada nawigacja? Bo zbudowaniu S7 na odcinku W-wa - Kraków, a to chyba nastąpi szybciej niż skompletowanie brakującego odcinka A1, jeżdżenie przez Katowice będzie miało sens jedynie chyba krajoznawczy.

  • kgkgkg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 10:01 ~kgkgkg

    skbart~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.
    Po drugie chłopaki z Grójca oszaleją, wie drogi do wyboru ... nie wiem czy ich nawigacja to ogarnie.


    bo nie jesteś mieszańcem Zielonego Ursynowa i nie jeździsz Puławską, którą de facto można się normalnie poruszać po 22 dopiero.

    tak jak Raszyn odżył po wybudowaniu Krakowskiej BIS, tak wszyscy od lat czekają na Puławską BIS.

  • skbart

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 08:44 ~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.
    Po drugie chłopaki z Grójca oszaleją, wie drogi do wyboru ... nie wiem czy ich nawigacja to ogarnie.

  • QAZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 21:51 ~QAZ



    stonka~stonka

    "Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa." Może ktoś w GDDKiA dał by pierwszemu kierownikowi budowy MAPĘ, z zaznaczoną siecią drogową? Albo przynajmniej wyjaśnił, że Warszawa nie leży w centrum Polski i pies z kulawą nogą jadąc od "Bałtyku" na południu Europy do Warszawy nawet nie zajrzy...
    QAZ~QAZ

    Warszawa leży raptem 100 km na wschód w linii prostej od geometrycznego środka Polski, więc nie tak daleko i jadąc przez Warszawę nie nadkłada się wiele drogi. Poza tym jestem pewien, że po wybudowaniu całej S7 wielu kierowców z niej skorzysta ze względu na koszty podróży. Za przejazd A1 przez całą Polskę trzeba będzie zapłacić pewnie ponad 100 PLN w jedną stronę, czyli ok. 50 Euro w obie strony. Przejazd ekspresówką będzie darmowy
    stonka~stonka

    Gdańsk-Katowice, przez W-wa, Kielce to nadłożenie około 170km, czyli około 60-70 zł w jedną stronę za dodatkowe paliwo i dwie godziny dłużej (dodatkowe kilometry i mniejsza dopuszczalna prędkość). Jak ktoś nie liczy swojego czasu to faktycznie, warto objechać bramki...

    Katowice - Gdańsk? To głównie dla tranzytu ciężarowego - w takim wypadku wybór A1 jest oczywisty. W przypadku indywidualnego ruchu turystycznego darmowa S7 łącząca Kraków z Gdańskiem przez Warszawę będzie o wiele bardziej atrakcyjna. Dla turystów z południa Europy Bałtyk rzadko bywa celem wyjazdu wakacyjnego, więc wybierając się do Polski chcą jak najwięcej zwiedzić i podróż S7 zdecydowanie bardziej to umożliwi niż A1.

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 21:05 ~Nick

    AdamGrodziskAdamGrodzisk

    bardzo mi się podoba początek artykułu.... połaczymy bałtyk z południem europy no i to na tyle dobrej wiadomości bo więcej takich nie będzie .... po 1 AUTOSTRADA za miliardy i po 2 pasy to jakaś KPINA !!! to zwykła ekspresówka tyle ze bez skrzyzowań po oddaniu tej że "autostrady " powstana znaki drogowe ograniczające prędkość do 100kmh ( bo zakrety zle zaprojektowane haha ) no i na koniec z trójmiasta do krakowa pojedziemy bagatela za hmmm 250 zl w jedna strone?? bo coś mi sie wydaje ze z torunia do gdyni juz kosztuje coś ok 100 zl :):) mówi się ze we Włoszech czy Francji autostrady sa drogie :):) to żeby było dalej ze polska to piękna kraj to i autostrady ceny z kosmosu:) płasisz za A4 i co dostajesz?? codzienny dzwon jak nie dwa i korki po 15 km a w gratisie ograniczenie do 70kmh bo własnie maluja pasy ew łataja mega dziury ... a pozatym A4 to autostrada dla czołgów plomby z zębów wypadaja powyżej 120kmh heheeh

    Ale czy te dzwony to od operatora czy też ludzie się sami organizują?

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 20:57 ~stonka


    stonka~stonka

    "Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa." Może ktoś w GDDKiA dał by pierwszemu kierownikowi budowy MAPĘ, z zaznaczoną siecią drogową? Albo przynajmniej wyjaśnił, że Warszawa nie leży w centrum Polski i pies z kulawą nogą jadąc od "Bałtyku" na południu Europy do Warszawy nawet nie zajrzy...
    QAZ~QAZ

    Warszawa leży raptem 100 km na wschód w linii prostej od geometrycznego środka Polski, więc nie tak daleko i jadąc przez Warszawę nie nadkłada się wiele drogi. Poza tym jestem pewien, że po wybudowaniu całej S7 wielu kierowców z niej skorzysta ze względu na koszty podróży. Za przejazd A1 przez całą Polskę trzeba będzie zapłacić pewnie ponad 100 PLN w jedną stronę, czyli ok. 50 Euro w obie strony. Przejazd ekspresówką będzie darmowy

    Gdańsk-Katowice, przez W-wa, Kielce to nadłożenie około 170km, czyli około 60-70 zł w jedną stronę za dodatkowe paliwo i dwie godziny dłużej (dodatkowe kilometry i mniejsza dopuszczalna prędkość). Jak ktoś nie liczy swojego czasu to faktycznie, warto objechać bramki...

  • ffff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 19:45 ~ffff


    Bialoleczan~Bialoleczan

    A kiedy przedluzenie Trasy Mostu Polnocnego do trasy Olszynki Grochowskiej ?
    anka~anka



    Nigdy.

    To nie dobrze, pół Warszawy by odżyło gdyby trasę mostu północnego zrobić całą. Nie wspominając o tranzytowej Toruńskiej która by była luźniejsza.
    To jest bardzo dobry pomysł no ale nie ma co spodziewać się w ciągu kilku lat..

  • AdamGrodzisk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 18:25 AdamGrodzisk

    bardzo mi się podoba początek artykułu.... połaczymy bałtyk z południem europy no i to na tyle dobrej wiadomości bo więcej takich nie będzie .... po 1 AUTOSTRADA za miliardy i po 2 pasy to jakaś KPINA !!! to zwykła ekspresówka tyle ze bez skrzyzowań po oddaniu tej że "autostrady " powstana znaki drogowe ograniczające prędkość do 100kmh ( bo zakrety zle zaprojektowane haha ) no i na koniec z trójmiasta do krakowa pojedziemy bagatela za hmmm 250 zl w jedna strone?? bo coś mi sie wydaje ze z torunia do gdyni juz kosztuje coś ok 100 zl :):) mówi się ze we Włoszech czy Francji autostrady sa drogie :):) to żeby było dalej ze polska to piękna kraj to i autostrady ceny z kosmosu:) płasisz za A4 i co dostajesz?? codzienny dzwon jak nie dwa i korki po 15 km a w gratisie ograniczenie do 70kmh bo własnie maluja pasy ew łataja mega dziury ... a pozatym A4 to autostrada dla czołgów plomby z zębów wypadaja powyżej 120kmh heheeh

  • prof dr hab

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 18:03 ~prof dr hab

    Na jakiego grzyba budują tylko 2 pasy skoro A2 już się zatyka często? koszt przebudowy będzie wielokrotnie wyższy niż gdyby od razu budować porządnie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Nietypowy objazd zalanej trasy. Ze skuterem pchał się do windy

Nietypowy objazd zalanej trasy. Ze skuterem pchał się do windy

We wtorkowy poranek nasz reporter pojechał sprawdzić, czy drogowcy uporali się z wodą, która dzień wcześniej zalała węzeł Marynarska. Był tam świadkiem... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »