Informacje

20.03.2017 19:05 Propozycje aktywistów z Ursynowa

Na czas budowy obwodnicy chcą darmowej komunikacji i więcej metra

SERWISY:

Nowy parking Parkuj i Jedź na Kabatach, częstsze kursy metra czy wprowadzenie darmowego biletu dla mieszkańców Ursynowa – takie pomysły na złagodzenie utrudnień związanych z budową Południowej Obwodnicy Warszawy mają ursynowscy aktywiści. Ich propozycje trafiły na biurko prezydent Warszawy.

- To największa, a zarazem najbardziej uciążliwa inwestycja realizowana na terenie naszej dzielnicy od czasu budowy I linii metra – mówią o budowie POW działacze stowarzyszenia Otwarty Ursynów.

Pierwsze prace ruszyły od 1 marca. Dzielnica powoli zamienia się w plac budowy. Trwa wdrażanie nowej organizacji ruchu, likwidowane jest popularne rondo im. Krystyny Krahelskiej u zbiegu Płaskowickiej i al. KEN. Południowy Ursynów w godzinach szczytu już zaczyna się korkować, a to przecież dopiero początek prac i początek utrudnień.

Ursynów stanie w korku

- Podczas realizacji inwestycji dzielnica zostanie przedzielona na dwie części, co będzie mieć negatywny wpływ na możliwość przemieszczania się samochodem – podkreślali na konferencji ursynowscy aktywiści. Nie kryli obaw przed tym, że kiedy prace rozpoczną się na dobre – dzielnica stanie w jednym wielkim korku.

- Uważamy, że władze miasta i dzielnicy muszą zwiększyć aktywność w przekonywaniu mieszkańców do wybierania innych, mniej uciążliwych dla miasta środków transportu publicznego – wskazywali.

Mają pięć propozycji

Jak zachęcić zmotoryzowanych mieszkańców do zostawienia swoich aut w domu? Aktywiści przedstawili pięć konkretnych rozwiązań.

Po pierwsze, wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej na czas budowy POW dla mieszkańców Ursynowa. Po drugie, częstsze kursy I linii metra w godzinach szczytu.

- Koresponduje to z wprowadzeniem darmowego biletu. Częstsze kursowanie metra zwiększy jego przepustowość oraz zachęci mieszkańców do korzystania z tego środka transportu jako alternatywy dla samochodu – przekonują aktywiści.

Dalej proponują również wprowadzenie autobusu na linii Konstancin-Jeziorna a stacją metra Kabaty. To rozwiązanie jest według nich szczególnie ważne, w perspektywie otwarcia ulic Nowokabackiej i Rosnowskiego. To zwiększy liczbę samochodów wjeżdżających do dzielnicy właśnie z Konstancina.

Kolejny pomysł to szeroka kampania informacyjna o możliwościach korzystania z komunikacji miejskiej i korzyściach, jakie ona daje. - Mieszkańcy powinni być świadomi jakie czekają ich niedogodności związane z realizacją tej inwestycji. Dobra polityka informacyjna pozwoli na lepsze przygotowanie się na nie – wskazuje Otwarty Ursynów.

Jako ostatnią propozycję wysuwa natomiast budowę parkingu Parkuj i Jedź przy stacji metra Kabaty. – Powinien odciążyć okoliczne parkingi i mieć pozytywny wpływ na zmniejszenie liczby samochodów na ursynowskich ulicach – twierdzą działacze.

Objazdy zamiast darmowych biletów

Pomysły aktywistów trafiły na biurko Hanny Gronkiewicz-Waltz. Rzecznik prezydent zapewnił nas, że postulaty "zostaną przeanalizowane".

- Nam też zależy, aby utrudnienia dla mieszkańców były jak najmniejsze. Zobaczymy, jakie są możliwości ewentualnej korekty tras autobusów, które obsługują te część Warszawy – mówi Bartosz Milczarczyk.

Przyznaje jednak, że niektóre propozycje zrealizować będzie trudno. – Jeśli chodzi o metro, częstotliwość kursowania i tak jest bardzo duża (w godzinach szczytu co 2-3 minuty – red.). Nie ma zapasu, który pozwoliłby na dodatkowe działania – twierdzi rzecznik.

Sceptycznie odnosi się też do wprowadzenia darmowej komunikacji miejskiej dla mieszkańców Ursynowa. - Bilety są ogólnowarszawskie. Dla części miasta trudno więc wprowadzić darmowe połączenia - zauważa. Poza tym zauważa, że bezpłatny transport nie jest remedium na problemy związane z dużymi budowami.

- Podczas prac na centralnym odcinku II linii metra utrudnienia w Śródmieściu czy na Pradze również były duże. Tam również nie wprowadzaliśmy tego typu rozwiązań. Staraliśmy się po prostu dopasowywać objazdy, żeby utrudnienia były jak najmniej uciążliwe – wyjaśnia rzecznik.

Milczarczyk zapewnia, że mimo utrudnień związanych z budową, korzyści z funkcjonowania drogi ekspresowej będą naprawdę duże. Znacznie ograniczony zostanie m.in. ruch tranzytowy przez miasto.

250 mln zł za kilometr

Jak informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, całość inwestycji związanej z Południową Obwodnicą Warszawy obejmuję 18,5 km drogi – od węzła Puławska do węzła Lubelska.

Prace zostały podzielone na trzy odcinki. Pierwszy – do węzła Przyczółkowska (w tym tunel pod Ursynowem), za które odpowiada firma Astaldi. Drugi – od węzła Przyczółkowska do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę, które zbuduje turecka firma Gulermark. I trzeci – od węzła na Wale Miedzeszyńskim do węzła Lubelska razem z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Za ten fragment odpowiedzialny jest z kolei Warbud.

Szacowane koszty całej inwestycji to ponad 4,6 mld zł, czyli około 250 mln zł na jeden kilometr.

kw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2017 22:06 ~Piękny Roman

    Stokłosianka~Stokłosianka

    Jeśli nie chcemy się dać zupełnie zakorkować w tym pełnej smogu Warszawie musimy przestać korzystać z z samochodów i jeździć po mieście komunikacją publiczną.
    Ulice i parkingi nie są z gumy.
    Zamiast poszerzać ulice można zafundować mieszkańcom bezpłatną komunikację i przy okazji pozbyć się smogu


    Komunikacja miejska, wyobraź sobie, też z gumy nie jest.

  • Stokłosianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2017 12:07 ~Stokłosianka

    Jeśli nie chcemy się dać zupełnie zakorkować w tym pełnej smogu Warszawie musimy przestać korzystać z z samochodów i jeździć po mieście komunikacją publiczną.
    Ulice i parkingi nie są z gumy.
    Zamiast poszerzać ulice można zafundować mieszkańcom bezpłatną komunikację i przy okazji pozbyć się smogu

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 14:27 ~Rafał

    Trochę się Wam poprzewracało w głowach.

  • dziedzic pruski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 14:27 ~dziedzic pruski

    .... i darmowa pizza dla wszystkich /ursynowian oczywiście/, codziennie. parafrazując, maja poczucie humoru s.....

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 13:06 ~Piękny Roman


    qret~qret

    Ad Boom
    Chciałbym zauważyć, że nikogo nie opluwam. Nie używam także słów mogących kogoś obrazić. Zwracam tylko uwagę na zachowania i opinie, które naruszają zasadę równości i sprawiedliwości. Dostrzegam, że nie powinno być równych i równiejszych.
    I tak, jeśli zgadzam się i popieram postulaty dotyczące dodatkowych linii autobusowych czy częstrzego kursowania pociągów metra, tak zdecydowanie sprzeciwiam się darmowym przejazdom dla Ursynowian. Nie widzę ku temu żadnych powodów i logicznych przesłanek.
    Jako typowo polskie dostrzegam pomysły wyrywania pieniędzy i przywilejów, choćby nie było ku temu żadnych powodów.
    Pies ogrodnika~Pies ogrodnika

    Jakie wyrywanie ? To nieśmiała i uprzejma sugestia, A wszyscy tu piszący zachowują się jak typowy pies ogrodnika : Sam nie zjem, a drugiemu nie dam !

    Urzekł mnie ten fragment o psie ogrodnika, możesz to rozwinąć.
    Chęć zwiększenia ilości linii naziemnych mogę zrozumieć i popieram (kasowanie po wprowadzeniu metra to idiotyzm), ale czym to Ursynów sobie zasłużył na DARMOWE przejazdy? Tam mieszkają jakieś elity czy coś?

  • Wojtek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 12:56 ~Wojtek

    Przede wszystkim należałoby zamknąć "półdzikie" tranzyty z Konstancina (Relaksowa-Podgrzybków-Gąsek) i Wilanowa (Hlonda-Orszady). Liczba aut przejeżdżających w szczycie przez Ursynów spadłaby o połowę.

  • Czujni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:31 ~Czujni

    Ciekawe dlaczego ile razy wspomnę o sytuacji na Ursynowie po zbudowaniu parkingu - widma, natychmiast wyświetla mi się na czerwono rzekomy " Błąd " ?

  • Pretensje

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:19 ~Pretensje


    qret~qret

    Nie przypominam sobie, aby podczas remontu Mostu Grota i rozbudowy Trasy AK, takie ułatwienia mieli mieszkańcy Targówka, Białołęki i Bielan. Nie pamiętam także aby dziś w ten sposób ułatwiano życie mieszkańcom Woli i Targówka w czasie budowy II linii metra.
    Pomysł aktywistów z Ursynowa jest niesprawiedliwy i egoistyczny w stosunku do innych mieszkańców Warszawy.
    Broodno~Broodno


    10/10 !! Nic dodać, nic ująć.


    A czy inni mieszkańcy Warszawy byli łaskawi ruszyć się z kanapy i powalczyć o swoje prawa ? Nie ? To o co te pretensje ?

  • zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:17 ~zawiedziony

    mieszkanka Ursynowa~mieszkanka Ursynowa

    Mieszkam na Ursynowie, obserwuję coraz większy tłok na ulicach, ale to co proponują aktywiści to jakiś żart.
    W całym mieście były i są inwestycje i jakoś nikt nie wyskakiwał z takimi postulatami. Trzeba sobie jakoś radzić, wcześniej wychodzić do pracy i przestać mieć roszczeniową postawę. Wiadomo, że przez chwilę musi być gorzej żeby było lepiej. Parking P+R jest na Imielinie/Stokłosach/Ursynowie/. Można tam dojechać ulicą Rosoła. Jak ktoś jedzie z Konstancina to może pojechać 3km dalej na parking. Na Kabatach nie ma miejsca.



    Ulica Rosoła zniknie na odcinku budowy drogi ekspresowej. To jak tam dojedziesz szanowna mieszkanko? A skoro miasto zabiera moje podatki to ja mam prawo także żądać czegoś w zamian. A że ty masz postawę bierną to sama jesteś sobie winna. Ja się cieszę że komuś się chciało zająć sprawą.

  • red is bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:07 ~red is bad

    Skubiszewski nie jest z Warszawy tylko z Wielunia. Cała Warszawa ma się teraz zrzucać na jego urojone pomysły - ale co się dziwić, przecież ten facet jeszcze niedawno śpiewał miedzynarodówkę na zlotach sld, a te jego ugrupowanie tworzą ludzie z sdpl. Lewactwo i roszczeniowcy pełną gębą.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dziura "naprawiona" kamizelką od tygodnia czeka na załatanie

Dziura "naprawiona" kamizelką od tygodnia czeka na załatanie

Jadących ulicą Rostafińskich wita nietypowe zabezpieczenie dziury w jezdni. Została oznakowana... odblaskową kamizelką. "Zmyślność ta dech w piersi... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »