Informacje

20.03.2017 19:05 Propozycje aktywistów z Ursynowa

Na czas budowy obwodnicy chcą darmowej komunikacji i więcej metra

SERWISY:

Nowy parking Parkuj i Jedź na Kabatach, częstsze kursy metra czy wprowadzenie darmowego biletu dla mieszkańców Ursynowa – takie pomysły na złagodzenie utrudnień związanych z budową Południowej Obwodnicy Warszawy mają ursynowscy aktywiści. Ich propozycje trafiły na biurko prezydent Warszawy.

- To największa, a zarazem najbardziej uciążliwa inwestycja realizowana na terenie naszej dzielnicy od czasu budowy I linii metra – mówią o budowie POW działacze stowarzyszenia Otwarty Ursynów.

Pierwsze prace ruszyły od 1 marca. Dzielnica powoli zamienia się w plac budowy. Trwa wdrażanie nowej organizacji ruchu, likwidowane jest popularne rondo im. Krystyny Krahelskiej u zbiegu Płaskowickiej i al. KEN. Południowy Ursynów w godzinach szczytu już zaczyna się korkować, a to przecież dopiero początek prac i początek utrudnień.

Ursynów stanie w korku

- Podczas realizacji inwestycji dzielnica zostanie przedzielona na dwie części, co będzie mieć negatywny wpływ na możliwość przemieszczania się samochodem – podkreślali na konferencji ursynowscy aktywiści. Nie kryli obaw przed tym, że kiedy prace rozpoczną się na dobre – dzielnica stanie w jednym wielkim korku.

- Uważamy, że władze miasta i dzielnicy muszą zwiększyć aktywność w przekonywaniu mieszkańców do wybierania innych, mniej uciążliwych dla miasta środków transportu publicznego – wskazywali.

Mają pięć propozycji

Jak zachęcić zmotoryzowanych mieszkańców do zostawienia swoich aut w domu? Aktywiści przedstawili pięć konkretnych rozwiązań.

Po pierwsze, wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej na czas budowy POW dla mieszkańców Ursynowa. Po drugie, częstsze kursy I linii metra w godzinach szczytu.

- Koresponduje to z wprowadzeniem darmowego biletu. Częstsze kursowanie metra zwiększy jego przepustowość oraz zachęci mieszkańców do korzystania z tego środka transportu jako alternatywy dla samochodu – przekonują aktywiści.

Dalej proponują również wprowadzenie autobusu na linii Konstancin-Jeziorna a stacją metra Kabaty. To rozwiązanie jest według nich szczególnie ważne, w perspektywie otwarcia ulic Nowokabackiej i Rosnowskiego. To zwiększy liczbę samochodów wjeżdżających do dzielnicy właśnie z Konstancina.

Kolejny pomysł to szeroka kampania informacyjna o możliwościach korzystania z komunikacji miejskiej i korzyściach, jakie ona daje. - Mieszkańcy powinni być świadomi jakie czekają ich niedogodności związane z realizacją tej inwestycji. Dobra polityka informacyjna pozwoli na lepsze przygotowanie się na nie – wskazuje Otwarty Ursynów.

Jako ostatnią propozycję wysuwa natomiast budowę parkingu Parkuj i Jedź przy stacji metra Kabaty. – Powinien odciążyć okoliczne parkingi i mieć pozytywny wpływ na zmniejszenie liczby samochodów na ursynowskich ulicach – twierdzą działacze.

Objazdy zamiast darmowych biletów

Pomysły aktywistów trafiły na biurko Hanny Gronkiewicz-Waltz. Rzecznik prezydent zapewnił nas, że postulaty "zostaną przeanalizowane".

- Nam też zależy, aby utrudnienia dla mieszkańców były jak najmniejsze. Zobaczymy, jakie są możliwości ewentualnej korekty tras autobusów, które obsługują te część Warszawy – mówi Bartosz Milczarczyk.

Przyznaje jednak, że niektóre propozycje zrealizować będzie trudno. – Jeśli chodzi o metro, częstotliwość kursowania i tak jest bardzo duża (w godzinach szczytu co 2-3 minuty – red.). Nie ma zapasu, który pozwoliłby na dodatkowe działania – twierdzi rzecznik.

Sceptycznie odnosi się też do wprowadzenia darmowej komunikacji miejskiej dla mieszkańców Ursynowa. - Bilety są ogólnowarszawskie. Dla części miasta trudno więc wprowadzić darmowe połączenia - zauważa. Poza tym zauważa, że bezpłatny transport nie jest remedium na problemy związane z dużymi budowami.

- Podczas prac na centralnym odcinku II linii metra utrudnienia w Śródmieściu czy na Pradze również były duże. Tam również nie wprowadzaliśmy tego typu rozwiązań. Staraliśmy się po prostu dopasowywać objazdy, żeby utrudnienia były jak najmniej uciążliwe – wyjaśnia rzecznik.

Milczarczyk zapewnia, że mimo utrudnień związanych z budową, korzyści z funkcjonowania drogi ekspresowej będą naprawdę duże. Znacznie ograniczony zostanie m.in. ruch tranzytowy przez miasto.

250 mln zł za kilometr

Jak informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, całość inwestycji związanej z Południową Obwodnicą Warszawy obejmuję 18,5 km drogi – od węzła Puławska do węzła Lubelska.

Prace zostały podzielone na trzy odcinki. Pierwszy – do węzła Przyczółkowska (w tym tunel pod Ursynowem), za które odpowiada firma Astaldi. Drugi – od węzła Przyczółkowska do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę, które zbuduje turecka firma Gulermark. I trzeci – od węzła na Wale Miedzeszyńskim do węzła Lubelska razem z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Za ten fragment odpowiedzialny jest z kolei Warbud.

Szacowane koszty całej inwestycji to ponad 4,6 mld zł, czyli około 250 mln zł na jeden kilometr.

kw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2017 22:06 ~Piękny Roman

    Stokłosianka~Stokłosianka

    Jeśli nie chcemy się dać zupełnie zakorkować w tym pełnej smogu Warszawie musimy przestać korzystać z z samochodów i jeździć po mieście komunikacją publiczną.
    Ulice i parkingi nie są z gumy.
    Zamiast poszerzać ulice można zafundować mieszkańcom bezpłatną komunikację i przy okazji pozbyć się smogu


    Komunikacja miejska, wyobraź sobie, też z gumy nie jest.

  • Stokłosianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2017 12:07 ~Stokłosianka

    Jeśli nie chcemy się dać zupełnie zakorkować w tym pełnej smogu Warszawie musimy przestać korzystać z z samochodów i jeździć po mieście komunikacją publiczną.
    Ulice i parkingi nie są z gumy.
    Zamiast poszerzać ulice można zafundować mieszkańcom bezpłatną komunikację i przy okazji pozbyć się smogu

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 14:27 ~Rafał

    Trochę się Wam poprzewracało w głowach.

  • dziedzic pruski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 14:27 ~dziedzic pruski

    .... i darmowa pizza dla wszystkich /ursynowian oczywiście/, codziennie. parafrazując, maja poczucie humoru s.....

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 13:06 ~Piękny Roman


    qret~qret

    Ad Boom
    Chciałbym zauważyć, że nikogo nie opluwam. Nie używam także słów mogących kogoś obrazić. Zwracam tylko uwagę na zachowania i opinie, które naruszają zasadę równości i sprawiedliwości. Dostrzegam, że nie powinno być równych i równiejszych.
    I tak, jeśli zgadzam się i popieram postulaty dotyczące dodatkowych linii autobusowych czy częstrzego kursowania pociągów metra, tak zdecydowanie sprzeciwiam się darmowym przejazdom dla Ursynowian. Nie widzę ku temu żadnych powodów i logicznych przesłanek.
    Jako typowo polskie dostrzegam pomysły wyrywania pieniędzy i przywilejów, choćby nie było ku temu żadnych powodów.
    Pies ogrodnika~Pies ogrodnika

    Jakie wyrywanie ? To nieśmiała i uprzejma sugestia, A wszyscy tu piszący zachowują się jak typowy pies ogrodnika : Sam nie zjem, a drugiemu nie dam !

    Urzekł mnie ten fragment o psie ogrodnika, możesz to rozwinąć.
    Chęć zwiększenia ilości linii naziemnych mogę zrozumieć i popieram (kasowanie po wprowadzeniu metra to idiotyzm), ale czym to Ursynów sobie zasłużył na DARMOWE przejazdy? Tam mieszkają jakieś elity czy coś?

  • Wojtek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 12:56 ~Wojtek

    Przede wszystkim należałoby zamknąć "półdzikie" tranzyty z Konstancina (Relaksowa-Podgrzybków-Gąsek) i Wilanowa (Hlonda-Orszady). Liczba aut przejeżdżających w szczycie przez Ursynów spadłaby o połowę.

  • Czujni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:31 ~Czujni

    Ciekawe dlaczego ile razy wspomnę o sytuacji na Ursynowie po zbudowaniu parkingu - widma, natychmiast wyświetla mi się na czerwono rzekomy " Błąd " ?

  • Pretensje

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:19 ~Pretensje


    qret~qret

    Nie przypominam sobie, aby podczas remontu Mostu Grota i rozbudowy Trasy AK, takie ułatwienia mieli mieszkańcy Targówka, Białołęki i Bielan. Nie pamiętam także aby dziś w ten sposób ułatwiano życie mieszkańcom Woli i Targówka w czasie budowy II linii metra.
    Pomysł aktywistów z Ursynowa jest niesprawiedliwy i egoistyczny w stosunku do innych mieszkańców Warszawy.
    Broodno~Broodno


    10/10 !! Nic dodać, nic ująć.


    A czy inni mieszkańcy Warszawy byli łaskawi ruszyć się z kanapy i powalczyć o swoje prawa ? Nie ? To o co te pretensje ?

  • zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:17 ~zawiedziony

    mieszkanka Ursynowa~mieszkanka Ursynowa

    Mieszkam na Ursynowie, obserwuję coraz większy tłok na ulicach, ale to co proponują aktywiści to jakiś żart.
    W całym mieście były i są inwestycje i jakoś nikt nie wyskakiwał z takimi postulatami. Trzeba sobie jakoś radzić, wcześniej wychodzić do pracy i przestać mieć roszczeniową postawę. Wiadomo, że przez chwilę musi być gorzej żeby było lepiej. Parking P+R jest na Imielinie/Stokłosach/Ursynowie/. Można tam dojechać ulicą Rosoła. Jak ktoś jedzie z Konstancina to może pojechać 3km dalej na parking. Na Kabatach nie ma miejsca.



    Ulica Rosoła zniknie na odcinku budowy drogi ekspresowej. To jak tam dojedziesz szanowna mieszkanko? A skoro miasto zabiera moje podatki to ja mam prawo także żądać czegoś w zamian. A że ty masz postawę bierną to sama jesteś sobie winna. Ja się cieszę że komuś się chciało zająć sprawą.

  • red is bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2017 11:07 ~red is bad

    Skubiszewski nie jest z Warszawy tylko z Wielunia. Cała Warszawa ma się teraz zrzucać na jego urojone pomysły - ale co się dziwić, przecież ten facet jeszcze niedawno śpiewał miedzynarodówkę na zlotach sld, a te jego ugrupowanie tworzą ludzie z sdpl. Lewactwo i roszczeniowcy pełną gębą.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Parkowanie "po królewsku". Zastawił chodnik, bo robił zakupy

Parkowanie "po królewsku". Zastawił chodnik, bo robił zakupy

To Wilanów, więc postanowił zaparkować "po królewsku". Kierowca tej hondy jak gdyby nigdy nic zostawił auto na chodniku przed sklepem.... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »