Informacje

19.05.2017 06:39 motocykliści lobbują

Motocykle na buspasy? Odpowiedź da ta analiza

SERWISY:


Urzędnicy miękną w sprawie motocykli na buspasach. Sens takiego rozwiązania sprawdzą na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego naukowcy z Politechniki Warszawskiej.

Walka o udostępnienie buspasów motocyklistom trwa od trzech lat. W lutym 2014 roku wprowadzenie takiego rozwiązania deklarował nawet ówczesny wiceprezydent Warszawy Jarosław Dąbrowski. Jednak planu nie udało się zrealizować.

Zarząd Transportu Miejskiego był nieugięty. Jego przedstawiciele argumentowali, że buspasy mają usprawniać podróż komunikacją miejską, a dopuszczenie na nie kolejnych grup podważy sens tego rozwiązania. Bo wydłuży czas podróży autobusami. Teraz urzędnicy zmienili zdanie.

Jak dowiedział się portal tvnwarszawa.pl, lada dzień Zarząd Transportu Miejskiego podpiszę umowę z Politechniką Warszawską, która zbada czy motocykliści na pasach dla autobusów będą bezpieczni.

Chodzili, chodzili i wychodzili

– Jesteśmy na ostatniej prostej. W najbliższych dniach podpiszemy umowę z Politechniką Warszawską, która sprawdzi, czy dopuszczenie jednośladów na buspasy jest możliwe i bezpieczne – informuje Wiktor Paul z ZTM.

- Instytut Dróg i Mostów prowadzi aktualnie rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego na wykonanie pracy, polegającej na zbadaniu i analizie zachowań motocyklistów na ulicach Warszawy, w tym rozpoznania możliwości ewentualnego dopuszczenia ich ruchu na pasach autobusowych – potwierdza Izabela Koptoń-Ryniec, rzeczniczka Politechniki Warszawskiej.

Jak wyjaśnia, naukowcy wykorzystają do tego specjalne kamery, które umożliwią im obserwowanie motocykli na ulicach. Za projekt będzie odpowiadał dr inż. Andrzej Brzeziński, kierownik Zespołu Inżynierii Komunikacyjnej.

- Musimy opracować szczegółową metodykę, jednak zakładamy, że analiza będzie prowadzona w miejscach, gdzie dziś poruszają się motocykliści – zarówno w godzinach szczytu, jak i w czasie, kiedy na ulicach jest pusto – mówi nam Brzeziński.

Naukowcy chcieliby, aby na potrzeby badania wpuścić motocyklistów na dwa buspasy. – Sprawdzimy też potencjalne lokalizację, gdzie motocykliści mogliby być wpuszczeni: Trasę Łazienkowską i Radzymińską – zapowiada Andrzej Brzeziński.

Na koniec eksperci z Politechniki przekażą swoje wnioski urzędnikom.

Łódź, Rzeszów, Bydgoszcz...

- Środowisko motocyklistów z utęsknieniem czeka na udostępnienia odcinka jezdni – nie ukrywa radny z Ursynowa Paweł Lenarczyk, który uczestniczył w spotkaniach z urzędnikami.

I podpiera się petycją do prezydent Warszawy, pod którą podpisało się 3,5 tysiąca osób. - Pamiętajmy, że coraz więcej miast motocyklistów już dopuściło na buspasy, a Warszawa powinna być liderem takich zmian, a nie plasować się w końcówce. Takie rozwiązanie wprowadzono już na Pomorzu, w Łodzi, Rzeszowie czy Bydgoszczy – wylicza Lenarczyk.

– Miejmy nadzieję, że analizy zakończą się sukcesem i jeszcze może w tym roku, a co najwyżej wiosną doczekamy się dobrych zmian – podsumowuje radny.

ZOBACZ NASZE ARCHIWALNE MATERIAŁY NA TEN TEMAT:

Klaudia Ziółkowska

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Misiak Całusek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.08.2017 21:23 ~Misiak Całusek

    A CZY JAK DOPUSZCZALI TAKSÓWKI NA BUSPASY CZY TEŻ ROBIŁA BADANIA POLITECHNIKA???

  • edi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2017 12:02 ~edi

    ZTM musi sprawdzić czy zainstalowanie w autobusach kwadratowych kół znacząco wpłynie na komfort pasażerów.

  • biker

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 12:41 ~biker

    Moto porusza się z prędkością samochodową i ma do setki mniej niż panamera.
    Każde moto na drodze to mniej korków dla puszek.
    Zawsze jest coś za coś.
    Ględzenie puszkarzy o tym, że po co moto wpuszczać na buspas świadczy o braku IQ emocjonalnego.

    A więc puszkarze korkarze z IQ na poziomie kurki nioski :)
    KAŻDY na motocyklu, w MPK, rowerze, TAXI skraca twoje pier.. się w korkach.
    Jesteś w domu szybciej, masz więcej kasy w kieszeni itd.

    Dlaczego TAXI ma mieć prawo używać buspasów, dlatego, że dziennie przewozi 100 ludzi którzy normlanie by siedzieli w 100 samochodach.

    Ciężko to drobiowi zrozumieć?

  • autobusik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 09:38 ~autobusik



    or well~or well

    Wpuśćcie rowery na buspasy. Są to często wolne pasy od ruchu, co jakiś czas przejedzie autobus tak jak na Poniatowskim. Motocykle nie muszą korzystać z takich udogodnień, bo ich prędkość stawia je w jednym rzędzie z samochodami. Natomiast rowery na zwykłych pasach to zawalidrogi i niebezpieczeństwo, głównie dla rowerzystów.
    autobusik~autobusik

    Jestem za, niech autobus jedzie z prędkością roweru, przychodzę do pracy i płacą mi za godziny, nie za kilometry, po co mam zrobić sześć kółek jak mogę cztery.
    or well~or well

    Ja to doskonale rozumiem, ale pomyślmy logicznie. Rowery nie jeżdżą po ulicach tam, gdzie jest więcej niż 60/h. W większości miasta masz jednak 50, to o ile ci spowolni ten rowerzysta, wziąwszy pod uwagę, że większość z nich w ruchu porannym to kurierzy i dojeżdżający do pracy, czyli też się spieszący, a nie wycieczka za miasto. Pętanie się po wszystkich pasach przeszkadza wszystkim. Pętanie się po jednym pasie ograniczy to zjawisko, przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa, bo są to luźniejsze pasy. Więcej ludzi być może zechce przesiąść się na rowery = mniej smogu i mniej korków. Co wobec tego znaczy twoje pięć minut opóźnienia, bo na jakimś tam odcinku autobus musiał jechać za rowerzystą. Teraz też tak jest. Wszędzie tam, gdzie jest jeden pas i brak ścieżki lub pasa rowerowego.


    Przykro mi ale nie rozumiesz jadę za nim i nie mam żadnych szans go wyprzedzić bo obok stoją w korku auta, z premedytacją jadę za nim i tylko świadomość, że na plecach ma tego kolosa zmusza go najczęściej do zjazdu na chodnik. Gdyby słyszał pasażerów wpatrzonych w jego tyłek, zjechałby szybciej.

  • ztm wrogiem najlepszych

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 07:23 ~ztm…

    anon352~anon352

    ROWERY na buspasy!
    Gdy nie ma DDR to czy bezpieczniej jest jechać środkowym pasem, czy po prawej stronie mimo buspasu, np. przy placu Narutowicza?

    Autobusy do Radomia!
    Żeby nie przeszkadzały boskiemu rowerzyście.

  • policja je im z rękawiczek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 07:20 ~policja je…

    furman~furman

    po co tworzyć jakieś nowe wyjątki, przecież motocyklistów nie obowiązują żadne przepisy. ograniczenia prędkości nie dla nich.

    Normy hałasu też sprawnie omijają.

  • irekk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.05.2017 01:17 ~irekk



    tomasz~tomasz

    niech ktoś mi odpowie dlaczego korporacje taxi prywatne firmy korzystają z bus pas ??? czy to jest publiczny i zbiorowy środek komunikacji ?? Dlaczego służby miejskie nie mogą korzystać z bus pas to jest paranoja jadą na interwencję,która nie zagraża życiu i stoją w korku
    jarozalekjarozalek

    Odpowiadam - Tomuś obudź się Warszawa to nie Twój rodzinny Łochów gdzie tylko Roman z Mietkiem jeżdżą na Taxi - w Warszawie jest ponad 12 tysięcy taksówek. Ogarniasz taką liczbę ? Jak nie to kup wycieczkę do Nowego Yorku zobaczysz może jak funkcjonuje 8,5 milionowe miasto.
    Felix~Felix

    Duza ilość to raczej argument przeciwko ich obecności na pasie uprzywilejowanych.
    To może Ubera i resztę też na buspas wpuścić, bo pewnie już ich więcej niż taksiarzy? Większy sens miałoby puszczenie samochódów z zajętymi co najmniej 4 miejscami.

    "zajętymi co najmniej 4 miejscami", czyli nikogo. Policz któregoś dnia ilość taxi i osobówek z zajętymi 4 miejscami. Tylko nie pisz, że ludzie mają latać po sąsiadach i pytać jak za PRLu - Kto na Ochotę?
    Lepiej siedź cicho i nie "ekspertuj"bo wychodzisz na idiotę.

  • auteczko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2017 23:25 ~auteczko

    Jak wszyscy na buspasy to wszyscy! Samochody też! Nie dość, że na trzeciego po chamsku, to jeszcze buspasa im się zachciewa. Jeszcze czego.

  • równiej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2017 20:24 ~równiej

    anon352~anon352

    ROWERY na buspasy!
    Gdy nie ma DDR to czy bezpieczniej jest jechać środkowym pasem, czy po prawej stronie mimo buspasu, np. przy placu Narutowicza?

    Wózki na DDRy!

  • furman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2017 19:02 ~furman

    po co tworzyć jakieś nowe wyjątki, przecież motocyklistów nie obowiązują żadne przepisy. ograniczenia prędkości nie dla nich.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Znaleźć miejsce parkingowe w Alejach Ujazdowskich to nie lada wyzwanie, nawet w sobotę. Kierowca białej toyoty postanowił ułatwić sobie zadanie i zaparkował…... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »