Informacje

26.03.2016 07:20 "Budowa nie jest zagrożona"

Metro na Targówek: część
działek objęta roszczeniami

SERWISY:

Ruszyły pierwsze odwierty pod budowę metra na Targówek. Okazuje się jednak, że część działek, którymi przechodzi północno-wschodni odcinek II linii, jest objęta roszczeniami. – Prowadzone są postępowania w tej sprawie, ale budowa nie jest zagrożona – zapewnia Agnieszka Kłąb ze stołecznego ratusza.

Włoska firma Astaldi rozpoczęła prace przygotowawcze pod budowę kolejnego odcinka II linii metra, w kierunku Targówka. Zapytaliśmy pracowników ratusza czy działki, na których planowana jest budowa są objęte tzw. dekretem Bieruta.

Na decyzje trzeba poczekać

Zastępca rzecznika prasowego urzędu miasta Agnieszka Kłąb potwierdza, że na terenie budowy znajduje się kilka nieruchomości, które objęte są roszczeniami. – Postępowania w sprawie wniosków dekretowych nie mają wpływu na realizację inwestycji, są prowadzone w odrębnym trybie, niezależnie od procesu inwestycyjnego budowy metra – tłumaczy Agnieszka Kłąb.

Które to działki? Rzeczniczka nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. – Więcej informacji będzie w przyszłym tygodniu – mówi. Zapewnia jednak, że budowa metra w kierunku Targówka nie jest zagrożona.

– Miasto pozyskało już prawo do dysponowania na cele budowlane wszystkich nieruchomości znajdujących się w zakresie planowanej rozbudowy drugiej linii metra (3+3). To oznacza, że inwestycja może być realizowana bez przeszkód – precyzuje rzeczniczka.

W rozmowie z nami dodaje też, że jeśli roszczenia się potwierdzą, miasto najprawdopodobniej wypłaci właścicielom działek odszkodowania. – Na konkretne decyzje trzeba jednak poczekać do zakończenia postępowania – podsumowuje Kłąb.

Astaldi: Nas to nie dotyczy

Rzecznik firmy Astaldi, która odpowiada za budowę metra na pytania o ewentualne roszczenia odpowiada krótko: - Nas ten temat bardzo mało dotyczy. Dostajemy po prostu tereny od inwestora. Nie jesteśmy stroną w tej sprawie – mówi Mateusz Witczyński.

– Na ogół buduje się na miejskich gruntach, takie jest założenie, ale szczegółowych informacji proszę szukać w ratuszu – dodaje.

Astaldi nie odebrało jeszcze terenów od miasta pod budowę. Rzecznik firmy tłumaczy, że rozmowy w tej sprawie ciągle trwają.

Metro w 2019

Północno-wschodni odcinek II linii metra zostanie rozbudowany o stacje roboczo nazwane: Targówek, Szwedzka oraz Trocka. Koszt tej inwestycji wyniesie miliard zł.

Władze miasta deklarują, że cała II linia metra będzie gotowa do 2019 roku. Oprócz trzech stacji w kierunku północno-wschodnim, które buduje firma Astaldi, powstaną też trzy stacje na zachód, w kierunku Bemowa. Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

Wykonawcy odpowiedzialni za budowę zostali wybrani pod koniec października ubiegłego roku.

Tak wyglądają odwierty pod budowę metra na Targówek:

kw/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Żwirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2016 21:21 ~Żwirek

    Ja bym budował metro do Nieporętu przez Zieloną Białołękę

  • Żwirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2016 10:25 ~Żwirek

    Panie Staszku, akurat w tych miastach metro dociera do wielu np. podmoskiewskich miasteczek, czy pod berlińskich, które de facto stały się dzięku metru jakby nieformalnie Moskwą czy Berlinem.

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 17:00 ~Warszawiak

    Również dziwi mnie objęcie Bródna.
    Mają kolej, mają tramwaje, mają Bus Pas a taki Ursus tylko korki i nic z wyżej wymienionych.

    To jest skandal....

  • ddddddd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 06:57 ~ddddddd

    Idiotyczna trasa.
    Nie żebym był przeciw budowie odnogi na Bródno, w żadnym wypadku, bo odnoga powinna być i ciągnąć się aż na Tarchomin, a główna trasa na Zieloną Białołękę. Tarchomin to też Białołęka, ale jednak jest to największa dzielnica w mieście.

  • Lucjan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 23:39 ~Lucjan

    Jak to gdzie byli? Doili krowy i sadzili ziemiaki.

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 16:24 ~Warszawiak

    Wydaje mi się, że mieszkańcy Białołęki powinni brać w konsultacjach społecznych i naciskać na kształt II linii w momencie jej projektowania, a było to koło 2005-2007 roku. Gdzie wtedy państwo byli?

  • KLM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 09:08 ~KLM

    [/cytat_2384380]
    Alex ma 100% racji!! Zobaczcie jak była budowana 1 linia metra. Wtedy na Kabatach były pola z kapustą. 0 bloków!! A teraz.. Kolejka się rano nie domyka!! Na Białołęce jest już dużo więcej ludzi i trzeba metro pchać w tamtą stronę a nie zakręcać bez sensu w Kondratowicza! Jak pyszczą metro w Kondratowicza to dopiero będzie tam sajgon. Ciekawe gdzie pomieszczą tam 10 000 samochodów dziennie z Marek, Ząbek, Wołomina i innych okolic!! Rozjechane trawniki to mało!! No chyba, że park Bródnowski zamienią na parking. To jedyne rozwiązanie w tym planie!!
    [/cytat_2384481]
    Pamiętam Kabaty. Wyszedłem z metra, a naprzeciwko mnie był... las :D ale spójrz jak teraz Kabaty są pobudowane. Koncentrycznie wokół stacji, a na Białej dokąd poprowadzisz metro? Tarchomin? Powiedzmy jeszcze Nowodwory bo tam jest duże zagęszczenie, ale gdzie indziej, budowa pomiędzy domkami jednorodzinnymi jest bez sensu. Poza tym nikt, ani na Bródnie, ani na Białej nie postawi Ci parkingu na 10 tys. samochodów. Za to stacje na Targówku, na Bródnie odblokują ruch na Radzymińskiej, na Gdańskim i na trasie toruńskiej. Metro nie jest kolejką dla Marek, Radzymina, Jabłonny czy Legionowa.

  • Natasza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2016 13:03 ~Natasza

    Staszek~Staszek

    Drogi Alexie na Bródnie nie mieszkają same babcie tylko również ludzie młodzi oraz w średnim wieku którzy są tutaj od samego początku. Cały kompleks nowych bloków zlokalizowany w okolicy Gminy więc nie pitol mi o niegospodarności. A najlepiej było kupić mieszkanie na Derby czy innej Białołęce o 1/3 taniej gdzie wiadomo z góry że nie ma infrastruktury a teraz płakać. Typowe dla przyjezdnych - kupić tanio i mieć wszystko. Pokaż mi człowieku miasto gdzie metro dociera do najdalej wysuniętych dzielnić miasta : Berlin ? Praha ?? a może Moskwa ????

    Hej. Nie mieszkam na białołęce, ale też uważam, że budowa metra2 z nawrotką w stronę bazaru to głupota. Metro powinno się budować tam, gdzie przyrasta największa liczba ludności w ostatnich latach oraz tam gdzie można zlokalizować bezproblemowo P+R. Na Bródnie będzie z tym kolejny wielki problem!!!

  • lolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2016 12:59 ~lolo


    Alex~Alex

    Metro powinno sie budowac 1. Tam gdzie przyrost ludnosci jest najwiekszy (Bialoleka) 2. Koszta sa o niebo nizsze (Bialoleka) 3. Nie ma alternatywnych srodkow transportu np. tramwajow (Bialoleka) 4. Jest mozliwosc budowy wezlow przesiadkowych P+R (Bialoleka) A Pani HGW nadal nic nie rozumie i chce budowac stacje Kondratowicza dla babc i dziadkow, zeby mogli podjechac na bazar na bezplatnym bilecie.. To sie nazywa MEGA NIEGOSPODARNOSC!!
    KLM~KLM

    Po pierwsze te babcie są w Warszawie całe życie dłużej niż Ty. Po drugie na Targówku jest więcej mieszkańców niż na Białej. A po trzecie gęstość zaludnienia jest 3 krotnie wyższa. Stacje metra buduje się tam gdzie są duże skupiska ludzi, a na Białej towarzystwo jest zbyt rozproszone, żeby w tej chwili miało to sens. Jeśli zrobisz stację metra na największym osiedlu to ilu mieszkańców z tych 100 tys. będzie miało bezpośredni dostęp? Cała resztę trzeba by było skomunikować w tradycyjny sposób, a cała reszta jest tak rozproszona, że to się najzwyczajniej nie opłaca.

    Alex ma 100% racji!! Zobaczcie jak była budowana 1 linia metra. Wtedy na Kabatach były pola z kapustą. 0 bloków!! A teraz.. Kolejka się rano nie domyka!! Na Białołęce jest już dużo więcej ludzi i trzeba metro pchać w tamtą stronę a nie zakręcać bez sensu w Kondratowicza! Jak pyszczą metro w Kondratowicza to dopiero będzie tam sajgon. Ciekawe gdzie pomieszczą tam 10 000 samochodów dziennie z Marek, Ząbek, Wołomina i innych okolic!! Rozjechane trawniki to mało!! No chyba, że park Bródnowski zamienią na parking. To jedyne rozwiązanie w tym planie!!

  • Staszek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2016 11:31 ~Staszek

    Drogi Alexie na Bródnie nie mieszkają same babcie tylko również ludzie młodzi oraz w średnim wieku którzy są tutaj od samego początku. Cały kompleks nowych bloków zlokalizowany w okolicy Gminy więc nie pitol mi o niegospodarności. A najlepiej było kupić mieszkanie na Derby czy innej Białołęce o 1/3 taniej gdzie wiadomo z góry że nie ma infrastruktury a teraz płakać. Typowe dla przyjezdnych - kupić tanio i mieć wszystko. Pokaż mi człowieku miasto gdzie metro dociera do najdalej wysuniętych dzielnić miasta : Berlin ? Praha ?? a może Moskwa ????

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Taki będzie Sezam w nowej odsłonie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Nie chcą pracować na czarno

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zagrali "Skrzypka..." na placu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: W hołdzie polskiej inżynierii

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Tak obezwładniali nożownika

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Pożegnanie starych kolejek

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Huk i brzęk tłuczonego szkła

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Rozjechali trawnik przed komisariatem. Policja: przyjrzymy się

Rozjechali trawnik przed komisariatem. Policja: przyjrzymy się

Teoretycznie przed komendą policji przy Malczewskiego jest trawnik. W praktyce rozjeździły go dziko parkujące samochody. Mundurowym takie podejścia do prawa... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »