Informacje

18.05.2017 17:56 wart swojej ceny?

Golfista z Irlandii zachwala stolicę. To nie był tani spot

SERWISY:


Po Victorii – blogerce z Austrii - przyszedł czas na Duncana, golfistę z Irlandii. Miasto przedstawiło kolejny spot, w którym promuje Warszawę.
"Wiemy, że autentyczny przekaz jest znacznie skuteczniejszy, niż najdoskonalszy choćby spot reklamowy" – przekonuje ratusz. Minutowy filmik kosztował ponad 35 tysięcy złotych.

Rozpoczyna się od ujęcia na Bulwarze Jana Karskiego. Młody mężczyzna przedstawia się jako Duncan, mówi, że od 10 lat mieszka w Warszawie i rusza na hulajnodze. Przyznaje, że do stolicy trafił przypadkiem, ale cieszy się, że został. – To piękny kraj i cudowni ludzie – stwierdza stojąc już przy zegarze w Ogrodzie Saskim. Po chwili fan hulajnogi okazuje się... zawodowym golfistą i instruktorem golfa. - Golf wzbudza tu równie dużo emocji, co na Wyspach. Polacy kochają te emocje - stawia dość wątpliwą tezę.

Po chwili z poziomu socjologicznych refleksji schodzi do spraw prywatnych. Chwali się, że w jednym z barów na swoim ukochanym Powiślu nazwali burgera jego imieniem - to wersja… bez bułki, za to z jajkiem sadzonym na kotlecie. Chwali puby, w których może oglądać mecze piłkarskie. Wreszcie w rytmie celtyckiego folku odjeżdża na hulajnodze sprzed bramy głównej Uniwersytetu Warszawskiego. – Warszawa… Moje miejsce na ziemi. Przez co najmniej osiem miesięcy w roku – mówi na odchodne.

Warszawa jak drugi dom

Duncan Geoghegan to kolejny obcokrajowiec, który zachwala nasze miasto w spocie opublikowanym przez ratusz na oficjalnym koncie na YouTube. Pod koniec ubiegłego roku stołeczne Biuro Turystyki przedstawiło austriacką blogerkę Viktorię, która przekonała się, że polska stolica tętni życiem.

- Odbiorcy bardzo polubili Viktorię. Do tej pory film został wyświetlony 130 tys. razy [liczba wyświetleń na Facebooku to 18,7 tysięcy - red.]. Oddźwięk był znakomity, to sygnał, że warszawiacy i turyści chcą poznawać takie autentyczne historie. Z badań Ipsos z zeszłego roku wiemy, że media społecznościowe plasują się dość wysoko jako źródła informacji o Warszawie. Korzystało z nich w tym celu lub się nimi inspirowało 20 proc. turystów – informuje Magdalena Łań z urzędu miasta.

Przedstawicielka ratusza zapewnia, że Biuro Turystyki uważnie śledzi najnowsze trendy w komunikacji. - Wiemy, że autentyczny przekaz jest znacznie skuteczniejszy, niż najdoskonalszy choćby spot reklamowy. Ludzie chcą poznawać i przeżywać prawdziwe emocje – dodaje Łań.

Duncana wybrał wykonawca spotu. - Gdy szukaliśmy bohaterów do testimoniali, najważniejsza była ich ciekawa, wciągająca i niepowtarzalna historia. Warszawa pokazana z perspektywy sympatycznego instruktora golfa, który jeździ po mieście na hulajnodze i stołuje się na Powiślu, jest wyjątkowo autentyczna i lokalna. Duncan opowiedział swoją historię i pokazał ciekawą twarz Warszawy – opowiada Łań.

Ponad 35 tysięcy złotych

Za jednominutowy spot miasto zapłaciło 35 055 złotych firmę KonkretStudio. Czy było to dobrze wydane pieniądze? Na razie film z Duncanem wielkiej kariery nie zrobił. W trzy dni obejrzało go niewiele ponad sto osób.

W ramach projektu "Otwarta Warszawa", również realizowanego przez ratusz, mieszkańcy stworzyli kilkadziesiąt osobistych tras po ukochanych zakątkach miasta. Na podstawie najciekawszych powstały e-przewodniki oraz filmowe spoty z udziałem autorów zwycięskich propozycji.

b/kw/kz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • fvfvf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2017 13:22 ~fvfvf

    zastanawia mnie tylko... po co? Jesli chcemy zachecac obcokrajowcow do zamieszkania w Polsce to przede wszystkim powinien sie zmienic wariacki ustrój zafundowany przez PIS. Polacy dostaja tu świra a co dopiero obcokrajowiec.

  • kampania

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 21:53 ~kampania

    Czyli kolejne zmarnowane pieniądze przez panią HGW...
    A warto zauważyć ile jest przejść dla pieszych bez świateł i to przy szkołach...!!!
    To skandal co wyprawia ta pani.

  • podatnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 20:18 ~podatnik

    35 tysięcy?A kto bogatej HGW zabroni.Tylko szkoda,że z naszych a nie ze swoich pieniędzy.

  • zeroberto33

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 19:38 ~zeroberto33

    "35 tys? To był bardzo tani film. 30 sekundowa reklama to kilkaset tys."
    Chyba jak musisz jakiemuś znanemu cielaczkowi zapłacić te kilkaset złotych za kilkanaście sekund. Ja w promocji mogę taki filmik zrobić za 25 tys.

  • ekunsamalpagimail

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 18:49 ~ekunsamalpagimail

    niech ratursz weźmie moją córkę, która specjalnie przyjechała do Warszawy, bo pokochała to miasto, a urodziła sie i chodzila do szkoły w Holandii. Pisze bloga i robi fajne zdjęcia z Warszawy, po angielsku i holendersku i polsku, bo też umie. 12-latka.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 18:37 ~Piękny Roman

    I znowu lekką ręką kasa w błoto.

  • Andaluzja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 18:24 ~Andaluzja

    35 tys? To był bardzo tani film. 30 sekundowa reklama to kilkaset tys.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Znaleźć miejsce parkingowe w Alejach Ujazdowskich to nie lada wyzwanie, nawet w sobotę. Kierowca białej toyoty postanowił ułatwić sobie zadanie i zaparkował…... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »