Informacje

18.05.2017 17:56 wart swojej ceny?

Golfista z Irlandii zachwala stolicę. To nie był tani spot

SERWISY:


Po Victorii – blogerce z Austrii - przyszedł czas na Duncana, golfistę z Irlandii. Miasto przedstawiło kolejny spot, w którym promuje Warszawę.
"Wiemy, że autentyczny przekaz jest znacznie skuteczniejszy, niż najdoskonalszy choćby spot reklamowy" – przekonuje ratusz. Minutowy filmik kosztował ponad 35 tysięcy złotych.

Rozpoczyna się od ujęcia na Bulwarze Jana Karskiego. Młody mężczyzna przedstawia się jako Duncan, mówi, że od 10 lat mieszka w Warszawie i rusza na hulajnodze. Przyznaje, że do stolicy trafił przypadkiem, ale cieszy się, że został. – To piękny kraj i cudowni ludzie – stwierdza stojąc już przy zegarze w Ogrodzie Saskim. Po chwili fan hulajnogi okazuje się... zawodowym golfistą i instruktorem golfa. - Golf wzbudza tu równie dużo emocji, co na Wyspach. Polacy kochają te emocje - stawia dość wątpliwą tezę.

Po chwili z poziomu socjologicznych refleksji schodzi do spraw prywatnych. Chwali się, że w jednym z barów na swoim ukochanym Powiślu nazwali burgera jego imieniem - to wersja… bez bułki, za to z jajkiem sadzonym na kotlecie. Chwali puby, w których może oglądać mecze piłkarskie. Wreszcie w rytmie celtyckiego folku odjeżdża na hulajnodze sprzed bramy głównej Uniwersytetu Warszawskiego. – Warszawa… Moje miejsce na ziemi. Przez co najmniej osiem miesięcy w roku – mówi na odchodne.

Warszawa jak drugi dom

Duncan Geoghegan to kolejny obcokrajowiec, który zachwala nasze miasto w spocie opublikowanym przez ratusz na oficjalnym koncie na YouTube. Pod koniec ubiegłego roku stołeczne Biuro Turystyki przedstawiło austriacką blogerkę Viktorię, która przekonała się, że polska stolica tętni życiem.

- Odbiorcy bardzo polubili Viktorię. Do tej pory film został wyświetlony 130 tys. razy [liczba wyświetleń na Facebooku to 18,7 tysięcy - red.]. Oddźwięk był znakomity, to sygnał, że warszawiacy i turyści chcą poznawać takie autentyczne historie. Z badań Ipsos z zeszłego roku wiemy, że media społecznościowe plasują się dość wysoko jako źródła informacji o Warszawie. Korzystało z nich w tym celu lub się nimi inspirowało 20 proc. turystów – informuje Magdalena Łań z urzędu miasta.

Przedstawicielka ratusza zapewnia, że Biuro Turystyki uważnie śledzi najnowsze trendy w komunikacji. - Wiemy, że autentyczny przekaz jest znacznie skuteczniejszy, niż najdoskonalszy choćby spot reklamowy. Ludzie chcą poznawać i przeżywać prawdziwe emocje – dodaje Łań.

Duncana wybrał wykonawca spotu. - Gdy szukaliśmy bohaterów do testimoniali, najważniejsza była ich ciekawa, wciągająca i niepowtarzalna historia. Warszawa pokazana z perspektywy sympatycznego instruktora golfa, który jeździ po mieście na hulajnodze i stołuje się na Powiślu, jest wyjątkowo autentyczna i lokalna. Duncan opowiedział swoją historię i pokazał ciekawą twarz Warszawy – opowiada Łań.

Ponad 35 tysięcy złotych

Za jednominutowy spot miasto zapłaciło 35 055 złotych firmę KonkretStudio. Czy było to dobrze wydane pieniądze? Na razie film z Duncanem wielkiej kariery nie zrobił. W trzy dni obejrzało go niewiele ponad sto osób.

W ramach projektu "Otwarta Warszawa", również realizowanego przez ratusz, mieszkańcy stworzyli kilkadziesiąt osobistych tras po ukochanych zakątkach miasta. Na podstawie najciekawszych powstały e-przewodniki oraz filmowe spoty z udziałem autorów zwycięskich propozycji.

b/kw/kz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • fvfvf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2017 13:22 ~fvfvf

    zastanawia mnie tylko... po co? Jesli chcemy zachecac obcokrajowcow do zamieszkania w Polsce to przede wszystkim powinien sie zmienic wariacki ustrój zafundowany przez PIS. Polacy dostaja tu świra a co dopiero obcokrajowiec.

  • kampania

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 21:53 ~kampania

    Czyli kolejne zmarnowane pieniądze przez panią HGW...
    A warto zauważyć ile jest przejść dla pieszych bez świateł i to przy szkołach...!!!
    To skandal co wyprawia ta pani.

  • podatnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 20:18 ~podatnik

    35 tysięcy?A kto bogatej HGW zabroni.Tylko szkoda,że z naszych a nie ze swoich pieniędzy.

  • zeroberto33

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 19:38 ~zeroberto33

    "35 tys? To był bardzo tani film. 30 sekundowa reklama to kilkaset tys."
    Chyba jak musisz jakiemuś znanemu cielaczkowi zapłacić te kilkaset złotych za kilkanaście sekund. Ja w promocji mogę taki filmik zrobić za 25 tys.

  • ekunsamalpagimail

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 18:49 ~ekunsamalpagimail

    niech ratursz weźmie moją córkę, która specjalnie przyjechała do Warszawy, bo pokochała to miasto, a urodziła sie i chodzila do szkoły w Holandii. Pisze bloga i robi fajne zdjęcia z Warszawy, po angielsku i holendersku i polsku, bo też umie. 12-latka.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 18:37 ~Piękny Roman

    I znowu lekką ręką kasa w błoto.

  • Andaluzja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2017 18:24 ~Andaluzja

    35 tys? To był bardzo tani film. 30 sekundowa reklama to kilkaset tys.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Parkowanie "po królewsku". Zastawił chodnik, bo robił zakupy

Parkowanie "po królewsku". Zastawił chodnik, bo robił zakupy

To Wilanów, więc postanowił zaparkować "po królewsku". Kierowca tej hondy jak gdyby nigdy nic zostawił auto na chodniku przed sklepem.... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »