Informacje

02.02.2017 06:20 powstają projekty

Dwie nowe ulice
mają odkorkować Mordor

SERWISY:


Szczegółowa analiza opracowana na zlecenie ratusza potwierdziła to… co wiadomo od dawna - przedłużenie ulic Suwak i Woronicza jest konieczne, aby poprawić sytuację komunikacyjną na Służewcu Przemysłowym.

W biurowym zagłębiu jak na dłoni widać skutki braku planowania. Tu brakuje chodnika, tam urywa się ulica, pasażerowie nie mieszczą się do tramwajów, kierowcy szukają skrótów bocznymi uliczkami skutecznie je korkując. Miejska infrastruktura nie nadążyła za prywatnymi inwestycjami. Stąd narzekania mieszkańców, irytacja pracowników, rosnąca nerwowość deweloperów - coraz mniej chętnych na wynajęcie biura w miejscu z tyloma problemami.

Miasto próbuje nadrobić stracony czas – trwają prace nad poszerzeniem Marynarskiej (już pojawiają się wątpliwości, czy potrzebnie), później ruszy budowa wiaduktu ul. Postępu i linii tramwajowej w al. Wilanowskiej (między stacją metra a Galerią Mokotów).

Wytyczne bez niespodzianek

W inwestycyjnych planach od lat pojawia się także przedłużenie ul. Woronicza do al. Żwirki i Wigury. Ostatnio realizację tego zadania ratusz ogłosił pod koniec 2015 roku. Prace projektowe miały ruszyć w 2016, a dwa kolejne lata przewidziano na budowę. Radość mieszkańców rozjeżdżanego Wyględowa, którzy najgłośniej domagają się drogi, okazała się jednak przedwczesna.

Urzędnicy uznali, że potrzebna jest kolejna kompleksowa analiza, która odpowie, jak poprawić układ drogowy w tej części Mokotowa. Drobiazgowy dokument opracowany przez TransEko obejmuje obszar między ulicami Marynarską, Wołoską, Racławicką i Żwirki i Wigury. Uwzględnia duży wzrost powierzchni biurowej i mieszkalnej, a co za tym idzie natężenia ruchu. Co rekomendują autorzy?

Po pierwsze przedłużenie ul. Suwak od Cybernetyki do Domaniewskiej, wzdłuż torów kolejowych, pod wiaduktem ul. Marynarskiej. - Rozwiązanie to powinno być traktowane jako priorytetowe, umożliwi poprawę dostępności i jakości obsługi komunikacyjnej terenów na północ i południe od ul. Marynarskiej – informuje nas Tomasz Kunert z urzędu miasta. – Ta inwestycja przygotowywana jest wspólnie przez dzielnicę i kilka firm mających biurowce – dodaje.

Na jakim jest etapie? - Została opracowana dokumentacja projektowa, a umowa na budowę jest w trakcie podpisywania. Po jej podpisaniu urząd dzielnicy będzie mógł wystąpić o wydanie decyzji ZRID - podaje Monika Chrobak-Budzińska, rzeczniczka Mokotowa.

Woronicza do Żwirki i Wigury

Drugi ze wskazanych priorytetów to przedłużenie ul. Woronicza do al. Żwirki i Wigury. - Rozwiązanie to poprawi dostępność terenu Służewca, ograniczając jednocześnie uciążliwości związane z nadmiernym ruchem na ul. Racławickiej i ul. Etiudy Rewolucyjnej. Znaczenie tego powiązania będzie rosło w czasie, wraz z rozwojem terenów Służewca – wyjaśnia Kunert. – W Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-19 na tę inwestycję zapisano prawie 26 mln zł, z czego niemal 6 ma zostać wydane jeszcze w tym roku m.in. na prace rozbiórkowe, wykup gruntów, usunięcie kolizji instalacji podziemnych – wylicza Kunert.

- Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to druga połowa 2017 roku – Chrobak-Budzińska.

Suwak w górę, Suwak w dół

W następnej kolejności powinny zostać wybudowane przedłużenie Suwak dalej na południe – do Bokserskiej i na północ – do Woronicza. Ale to raczej pieśń przyszłości. - Te ulice obecnie nie są wpisane do budżetu – przyznaje Tomasz Kunert.

Oczywiście same drogi problemu nie rozwiążą. "Przy tak znaczącym przyroście ruchu niezbędne jest planowanie nowych połączeń drogowych w tak silnie rozwijającym się obszarze miasta. Wskazane jest także podjęcie działań poprawiających obsługę analizowanego obszaru sprawnym i niezawodnym transportem zbiorowym. Nowe połączenia drogowe powinny być obsługiwane liniami autobusowymi łączącymi system kolejowy i metra z obszarem Służewca Przemysłowego" – podsumowują inżynierowie z TransEko.

Ubiegłoroczny protest mieszkańców Wyględowa:

Piotr Bakalarski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • kux

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 22:10 ~kux

    To kolego szukaj pracy z domu, bo w biurowcu też masa zarazków i toalety nie najczystsze ;]


    Maciej~Maciej

    nowe ulice=> łatwiejszy dojazd łasnym samochodem=> wiecej samochodów=> znów korki =>nowe ulice

    Zawsze działa to tak samo, kiedy ratusz zrozumie, że prawdziwe rozwiązanie to komunikacja publiczna

    1 samochód = 1 osoba
    1 autobus lub tramwaj = >100 osób

    To jest oszczędnośc przestrzeni, ekonomia i ekologia
    Zygmunt S~Zygmunt S


    Jaka ekologia? Grypy, wirusy, bakterie, brod w transportach publicznych? To jest zdrowie? Chcesz zastapic zlo czyms gorszym?



  • ciemniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 14:51 ~ciemniak

    Czy ktoś z mądrych miejskich decydentów dozna w końcu olśnienia i wpadnie na pomysł dociągnięcia metra na mordor ?! Przecież tam pracuje kilkanaście tysięcy ludzi !

  • Zygmunt S

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 13:07 ~Zygmunt S

    Maciej~Maciej

    nowe ulice=> łatwiejszy dojazd łasnym samochodem=> wiecej samochodów=> znów korki =>nowe ulice

    Zawsze działa to tak samo, kiedy ratusz zrozumie, że prawdziwe rozwiązanie to komunikacja publiczna

    1 samochód = 1 osoba
    1 autobus lub tramwaj = >100 osób

    To jest oszczędnośc przestrzeni, ekonomia i ekologia


    Jaka ekologia? Grypy, wirusy, bakterie, brod w transportach publicznych? To jest zdrowie? Chcesz zastapic zlo czyms gorszym?

  • anonim

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 10:52 ~anonim

    A może by tak zrobić po prostu przejazd nad torami i rondo bezpośrednio z Konstruktorskiej na węzeł Marynarska? To by też pomogło wiecznie zakorkowanej Domaniewskiej

  • Michu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2017 22:38 ~Michu

    Z zamieszczonych mapek wynika, że przedłużenie ul. Suwak będzie musiało wiązać się z rozbiórką torów kolejowych linii radomskiej ;-)

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2017 13:30 ~abc

    "rosnąca nerwowość deweloperów" tych samych co to nie potrafią wygospodarować miejsca na parkingi?

  • Maciej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2017 13:00 ~Maciej

    nowe ulice=> łatwiejszy dojazd łasnym samochodem=> wiecej samochodów=> znów korki =>nowe ulice

    Zawsze działa to tak samo, kiedy ratusz zrozumie, że prawdziwe rozwiązanie to komunikacja publiczna

    1 samochód = 1 osoba
    1 autobus lub tramwaj = >100 osób

    To jest oszczędnośc przestrzeni, ekonomia i ekologia

  • bnpview

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2017 12:55 ~bnpview

    drobiazgowe Drogie analizy a droge mozna tylko pobudować tam gdzie jest miejsce czyli dokladnie tylko tam gdzie wykazała drobiazgowa DROGA analiza.
    Bez analizy mialem dokladnie te same propozycje juz 8 lat temu jak przebudowywali petle tramwajową.

  • jacek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2017 12:49 ~jacek

    Nie pozwole na to nie ma mowy. Teraz przez was okna nie moge otwoirzyc bo od 6 rano jezdziecy w swych autach i trabicie ! Wacham spaliny dzien w dzien ! Co za idiotyzm budowac bloki z biurami ! do tego pwostaje tam coraz wiecej osiedli mieszkaniowych ! CHORE !!

  • realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2017 12:32 ~realista

    he, he, he czekaj tatka latka :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Brak miejsca do parkowania? Dla tych kierowców to nie problem. Postanowili swoje auta zostawić na przejściu dla pieszych. Nie przejęli się nawet bliskością... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »