Informacje

08.03.2015 12:49 plany rozbudowy II linii metra

Centralny odcinek to nie koniec.
Planują jeszcze 11 stacji

SERWISY:


Niedługo dowiemy, się kto będzie budował kolejne stacje II linii metra – po trzy w kierunku Woli i Targówka. Według zapowiedzi władz miasta, mogą powstać do 2019 roku.

Od niedzieli pasażerowie będą mogli przejechać metrem z Woli na Pragę. Łącznie do dyspozycji podróżnych oddanych będzie siedem stacji – Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat – Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.

Zobacz wszystkie stacje centralnego odcinka.

Czas do końca marca

II linia ma być wkrótce przedłużona w stronę Woli i Targówka. Firmy, które są chętne, by te odcinki zbudować, czas na składanie ofert mają do końca marca tego roku.

- W tej chwili trwa przetarg na budowę kolejnych stacji. Liczymy, że do połowy roku ma szansę się rozstrzygnąć, wszystko zależy oczywiście od pytań i ewentualnych protestów oferentów, którzy w tym przetargu startują - mówił w sobotę na antenie TVN 24 Jarosław Jóźwiak.

Z kolei w niedzielę, po otwarciu centralnego odcinka II linii, prezes Metra Warszawskiego wyjaśnił, że w trakcie procedury przetargowej na budowę kolejnych stacji wpłynęło 1310 pytań. - Pierwotnie planowy termin składania ofert to koniec marca. Myślę, że w najbliższym tygodniu będziemy podejmowali decyzję, czy zachowujemy ten termin, czy też trzeba go przedłużyć, po to, żeby wszystkim pytającym udzielić odpowiedzi - powiedział Jerzy Lejk.

 

 

 

W kierunku zachodnim wybudowane zostanie ok. 3,4 km tuneli metra. Planowane stacje to:

- Wolska pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską;

Moczydło planowana pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny;

- Księcia Janusza pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

 

 

 

 

W kierunku północno-wschodnim (od Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to:

- Szwedzka pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej; 

- Targówek 1 w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego;

- Targówek 2 w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

 

 

 

 

Projekty budowlane dla nowych stacji są już gotowe. Za trzy stacje odcinka zachodniego odpowiadało Biuro Projektów Metroprojekt. Natomiast stacje odcinka wschodnio-północnego zaprojektowała firma ILF Consulting Engineers Polska.

Protesty mieszkańców

Jak zapowiadał prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk, inwestycja może potrwać około 38 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Powiedział też, że po trzy stacje w obu kierunkach będą budować różne firmy. Tymi odcinkami mamy pojechać w 2019 roku.

Rozbudowa budzi sprzeciw części mieszkańców. Około 400 protestów w sprawie przedłużenia II linii metra na daleką Wolę wpłynęło do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Może to opóźnić rozbudowę podziemnej kolejki.

Czego obawiają się mieszkańcy? Pojechaliśmy do nich z kamerą. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

 


 


Skończą całą linię do 2022 roku?

Według planów ratusza, w 2022 roku ma zakończyć się budowa trzech ostatnich stacji na prawym brzegu Wisły: Zacisze, Kondratowicza i Bródno, a także dwóch kolejnych na lewym brzegu: Wola Park i Powstańców Śląskich.

 


W PAŹDZIERNIKU PREZYDENT MÓWIŁA O ROZBUDOWIE METRA:

 


 


ran,PAP/lulu

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Artur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.04.2015 08:24 ~Artur

    Kompromitacja.
    Powinni rozważyć budowę za stację Bródno.
    I pytam się po raz kolejy co z STP Mory?!?! W 2019 roku powinno już być zaplecze dla tak długiej II linii!
    HGW znów oszukała tym razem Ursynów!

  • bebe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.04.2015 01:24 ~bebe

    Ratusz się kompromituje. W tej chwili powinni już myśleć o metrze za Nowodwory, pod Bronisze i pod Otwock. A oni do Białołęki nie są w stanie poprowadzić, żenada i krótkowzroczność.

  • krzych

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2015 18:10 ~krzych

    Nie byłem ale muszę zobaczyć to cudo - mówię to bez żadnej ironii. Moim zdaniem już powinny budować kolejne stacje na II linii a przetarg ogłaszać na nitkę w kierunku Gocławia. Za wolno to wszystko!!! Za wolno. Jeszcze jedno jak otworzyli to metro to się zastanawiałem gdzie dalej powinni wyznaczać nowe linie (choć wiem że pewnie i tak nie dożyję ich otwarcia). I tak: III linia z gocławia tak jak jest planowana rondo Waszyngtona plac Trzech Krzyży plac Narutowicza i nie na dworzec zachodni tylko Grójecka Rakowiec lotnisko. IV linia (ups...) np z osiedla Potok poprzez Potocką Jana Pawła II pole mokotowskie Spacerową Gagarina Czerniakowską Witosa Sobieskiego Rzeczpospolitej Klimczaka i koniec przy Przyczókowej w Wilanowie w bliskiej lokalizacji pałacu. Moim zdaniem jak się spojrzy na mapę warszawy wtedy ten podstawowy układ by ładnie pokrył miasto. Wiem że na JPII jest tramwaj do wilanowa przymierzają się do jego wybudowania na grójeckiej jest tramwaj a na lotnisko jest SKM ale to tylko takie sobie moje rozważania!!!

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2015 11:56 ~Xavery

    To ciekawe... Jak się druga linia metra w bólach rodziła to wszyscy narzekali. Że brzydkie, że za wolno, że za drogo, że nie patriotyczne, że tęczowe (wejścia), że Gronkiewicz, że za późno, że nie tędy, że za płytko, za głęboko, za wąsko, za mokro, że się pali, że się psuje, że w ogóle niepotrzebne... Teraz okazuje się, że powinno dojeżdżać wszędzie: Włochy, Czosnów, Mory, Bemowo, Służew, Gocław, Ursus... Bądźcie konsekwentni.

  • Obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2015 10:58 ~Obserwator

    Zakończenie budowy na ul. Powstańców Śląskich do duży błąd. Należy metro zakończyć w tej fazie co najmniej przy ul. Lazurowej ze względu na:
    1. możliwość ulokowania tam parkingu P+R dla wszystkich dojeżdżających z terenu poza Warszawą
    2. jest tam gotowa i działająca od lat duża pętla autobusowa, która może obsłużyć bez dodatkowych inwestycji wiele linii dowozowych do metra
    3. w okolicach skrzyżowania Górczewska/Powstańców (proponowana lokalizacja końcowej stacji metra) trzeba ponieść spore nakłady na zbudowanie zawrotek dla autobusów dowozowych oraz cała okolica kompletnie zostanie zakorkowana przez parkujące samochody dojeżdżających do metra pasażerów.

  • czosnów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2015 09:10 ~czosnów

    Dlaczego nie uwzględniono nitki do Czosnowa?

  • Coolas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2015 16:23 ~Coolas

    A gdzie 'odnoga' w kierunku Gocławia, która widniała na planach przedstawianych przez p. Piskorskiego?
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ii-linia-miala-byc-gotowa-w-2007-roku,160272.html
    Jeśli dobrze pamiętam to powodem, dla którego nie ma na Gocław tramwaju było właśnie planowane metro. Taka duża 'sypialnia' Warszawy a ma tylko zakorkowane linie autobusowe.
    Ja osobiście uważam, że zamiast tej odnogi powinna być oddzielna linia Rondo Wiatraczna przez Gocław na Służewiec. Optymalny dojazd do zagłębia biurowego (Mordoru) ale chyba nie mam co liczyć na podobne myślenie Ratusza i dojazd do pracy to nadal ponad godzina.

  • pika100

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2015 15:53 pika100


    racjonalna~racjonalna

    czy ciąg dalszy metra w kierunku zachodnim nie powinien mieć miejsca zdecydowanie w kierunku Włoch i Ursusa ? po co aż tyle stacji wzdłuż Górczewskiej (Płocka, Sokołowska, Księcia Janusza) ?
    Pat~Pat

    Ursus i Włochy mają kolej; linia WKD też biegnie niedaleko, także chyba metro w tym kierunku nie jest konieczne

    Włochy niby mają WKD, ale całe Wlochy nie mieszczą się tylko wzdłuż torów, ja pracuje we Wlochach i WKD nie dojadę bo od najbliższej stacji mam 4 km do pracy na piechotę, bo komunikacji nie ma.. Pętla Okęcie mnie urządza tylko chooc i ok 2 km piechotki trzeba sobie urządzić, więc komunikacją z Bielan to od 1-1,5 godz. czasu jazdy.. Samochdem jestem w 30 minut ..

  • uMAD

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2015 15:50 ~uMAD

    Loli pop~Loli pop

    Malują jakieś esy floresy.
    Ludzie miasta się planuje. Linie metra też. Linie tramwajowe, wykorzystanie linii kolejowych jako podmiejskiego metra ( ale miejskiego też -Dworzec Zachodni-Legionowo, czy Dworzec Wschodni Praga.
    Generalnie będzie szachownica, czy może jakaś obwodnica ścisłego centrum ? Bufet planuje tylko na 3-6 stacji na przód, czyli najbliższe podarki od wykonawców. Zasłania przesunięcie otwarcia metra koniecznością wykonania testów przez kilka miesięcy i odbiorami, a tu taki zonk. Nie przetestowano schodów, ewakuacji kilku tysięcy osób ( było tylko około 200 pozorantów i ratowników, a jeden pociąg w godzinach szczytu to ok.1500 osób. Podwładni bufetu to osobnicy myślący tylko o własnych karierach, anie o mieście, o tym by funkcjonowało dobrze i pewnie. I bezpiecznie, o czym tak dużo mówiła HGW, a czego nie widać w szerokości schodów, czy braku dróg ewakuacyjnych innych niż zatrzymane schody ruchome, które jak teraz wiadomo też mogą płonąć. Jak most.


    Pomimo niezbyt przejrzystej formy wypowiedzi słusznie zauważasz, że 2 nitka metra nie jest bezpieczna pomimo zapewnień HGW. Nie ma odpowiedniej drogi ewakuacyjnej, wystarczy spojrzeć na Metro ONZ i wyobrazić sobie jak tłum ma się zmieścić w przejściu szerokości 2 osób.

  • Realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2015 15:16 ~Realista


    Anna~Anna

    A gdzie STP Mory?!?!?!?!?!? Oszustwo jak zwykle!
    Witek~Witek


    Miała też być STP Kozia Górka (jako zaczyn pod III linię) i jakoś ucichło... sieć metra będziemy mieć za 50 lat (ja nie dożyję)....


    Chyba nikt z tu piszących nie dożyje końca budowy drugiej linii a o trzeciej można zapomnieć!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Pożegnanie starych kolejek

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Huk i brzęk tłuczonego szkła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Nie chcą mostu Krasińskiego

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Strefy Kiss and Ride już działają

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Ścieżka już rozpruta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To miejsce ożywi Nową Pragę

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Łucka znów w ogniu

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Na chodniku, przy pasach, pod znakiem. "Mistrz parkowania" z Ochoty

Na chodniku, przy pasach, pod znakiem. "Mistrz parkowania" z Ochoty

Kierowca tego forda mondeo ma za nic pieszych. Swoje auto postawił dokładnie na wysokości przejścia dla pieszych, zastawiając przy tym chodnik. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »