Informacje

19.08.2017 12:49 Raport opóźniony

600 uwag do tramwaju na Wilanów

SERWISY:


Liczba uwag do planowanej budowy linii tramwajowej na Wilanów zaskoczyła urzędników. Raport z konsultacji z mieszkańcami oddadzą dopiero we wrześniu.

"W konsultacjach wpłynęło ponad 600 uwag. Trwa ich analizowanie" - napisali na stronie poświęconej stołecznym konsultacjom społecznym.

Chodzi o linię składającą się łącznie z sześciu odcinków torowiska - to blisko 20 kilometrów. Tramwaj połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta.

To na temat tej inwestycji wypowiadali się mieszkańcy. Ale tak duża liczba uwag i opinii zgłoszonych podczas spotkań konsultacyjnych i w mailach oznacza, że nie uda się dotrzymać terminu 60 dni na przekazanie do publicznej wiadomości raportu (miało się to stać 18 sierpnia).

"Przeanalizowanie uwag wymaga dokonania konsultacji z innymi jednostkami miejskimi odpowiedzialnymi za planowanie przestrzenne, transport i drogownictwo" - przyznaje ratusz.

Budowa zakończy się w 2021

Budowa trasy ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).

Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20).

Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.

ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • sebastian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2017 12:46 ~sebastian

    Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. - fajnie, tylko dlaczego nie widziałem, mieszkam 20 metrów od planowanej trasy.

  • mmmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2017 12:05 ~mmmm

    to poraszka. tyle lat cieszyłam sie że mieszkam na Stegnach i niemam tramwajów pod oknem. a teraz jakiś flaming musi mieć wygodnie i tramwaje sobie buduje!.
    jak chce to niech wilanowska do góry , do pętli niech puszczą to ma sesn.

  • Tylda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2017 01:41 ~Tylda





    oland~oland

    Dopóki rządzi PiS, nic takiego nie powstanie. A rządy bufetowej dobiegają końca.
    Toms~Toms



    PiS nigdy w Warszawie nie wygra. A rządy bufetowej faktycznie dobiegają końca, zastąpi ją Rafał Trzaskowski.
    ssss~ssss

    A szkoda że PiS nie wygra, przynajmniej pieniądze by były na inwestycje, a tak dalej będziecie marudzili... na PO
    Boom~Boom


    Ja pamiętam jak rządził Lech Kaczyński w Warszawie.Wstrzymał wszystkie inwestycje (za wyjątkiem muzeum powstania warszawskiego - wiadomo że muzea są najważniejsze dla miasta i mieszkańców) i poprzez centralizacje władzy sparaliżował działanie dzielnic. Dwa lata marazmu.
    tutejszy~tutejszy

    Pewnie myślisz też, że SKM jest zasługą HGW....

    To SKM, którego przyszłość pierwotnie wisiała na włosku z powodu kiepskiej oferty przewozowej?

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 21:44 WARSZAWA…

    Jak oni chcą upchać te tramwaje / torowisko m.in. na Bitwy Warszawskiej 1920 r., Rostafińskich, Rakowieckiej? Chyba to będzie chybiona inwestycja?!

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 20:40 ~Toms

    Ochocianin~Ochocianin

    nie chcemy tramwaju pod oknami na Bitwy Warszawskiej..to My. Mieszkańcy...

    Dodatkowo park zaorają przy Zachodnim. Mamy wyjazd z garażu a tu Tramwaj będzie tylko utrudniał.... Proszę o przerwanie tych głupich planowań. Tu na Bitwy są takie korki,bo mało pasów, a jeszcze tramwaj... Nie chcemyyyyy.
    Panie Kaczyński prosimy zabierz tą kasę tej Prezydent...



    A jak zabierze to co. Pomniki bratu postawi?
    Ludzie puknijcie się. Nie budować tramwaju bo wam wyjazd z garażu zablokuje - burżuje.
    Ja nie mam auta jeżdżę autobusami i akurat z otwartymi ramionami przyjmę tramwaj na Wolę. Mam właśnie nieprzyjemność jeździć autobusem ten odcinek i tragiczne korki są już bez tramwaju. Może właśnie utrudnienie przejazdu przegoni tą ilość aut gdzie indziej. A że rozkopią ten "cudowny" Park Zachodni. Tak wgryzą się w pasek od strony Bitwy. Z resztą jak się przyjrzycie ogrodzeniu postawionemu na czas przebudowy parku to zobaczycie że jest zostawiony pas pod wjazd do tunelu.
    Mieszkam przy skrzyżowaniu Banacha/Grójecka/Bitwy, tramwaj skrzypi. I wiecie co? Żyję i mam się dobrze.

  • Szefunio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 17:14 ~Szefunio

    Ja mieszkam 50 metrów od planowanej trasy i też nie dostałem żadenej ulotki.

  • Kilka faktów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 14:57 ~Kilka faktów


    WTA~WTA

    Oficjalna propaganda z coraz większym trudem przykrywa brzydką prawdę, że ludzie wcale nie chcą tramwajów.

    Nie chcą ich pod oknami i wcale nie chcą nimi jeździć. Żeby zapełnić tramwaje na nowo wybudowanych trasach, ratusz wielokrotnie musiał uciekać się do przymusu, likwidując pasażerom wszelką alternatywę dojazdu. Bo jak powiedziała Szefowa Zarządu Korporacji Miasto Warszawa: "...nie po to budujemy linie tramwajowe, żeby ludzie dalej jeździli autobusami".

    Rok za rokiem, setki milionów publicznych pieniędzy topione są w ten niewydolny i skompromitowany środek transportu. Bóg jeden raczy wiedzieć ile pieniędzy idzie na propagandę sukcesu i smarowanie "wolnym mediom", żeby pomagały władzom ukrywać niewygodne fakty o tramwajach.

    Analityk~Analityk

    Aby być prawdziwym, wypada po Pana stronie przytoczyć jakieś fakty a nie dywagacje niepoparte niczym.

    Tak na szybko, z ostatnich miesięcy, i tylko to o czym pisano w mediach:
    1. Długie i zdecydowane protesty mieszkańców przeciwko budowie tramwaju na Gocław.
    2. Protesty mieszkańców Odolan przeciwko budowie linii tramwajowej - twierdzą wolą raczej stać w korkach niż męczyć się z tramwajami.
    3. Protesty mieszkańców przeciwko budowie drugiej linii tramwajowej na Bródnie (mają serdecznie dosyć tej pierwszej).
    4. Liczne skargi mieszkańców ulicy Grójeckiej na tramwajowy hałas.
    5. Liczne skargi mieszkańców Placu Unii na tramwajowy hałas.
    6. Likwidacja alternatywnych dla tramwaju linii autobusowych takich jak 184 i 101, w żaden sposób nie uzasadniona niską frekwencją wśród pasażerów, aby sztucznie zapewnić frekwencje tramwajom linii 11 i 2.

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 13:01 ~aaa

    Ja mieszkam 150 metrów od planowanego przebiegu i nic nie dostałem

  • Analityk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 12:21 ~Analityk

    WTA~WTA

    Oficjalna propaganda z coraz większym trudem przykrywa brzydką prawdę, że ludzie wcale nie chcą tramwajów.

    Nie chcą ich pod oknami i wcale nie chcą nimi jeździć. Żeby zapełnić tramwaje na nowo wybudowanych trasach, ratusz wielokrotnie musiał uciekać się do przymusu, likwidując pasażerom wszelką alternatywę dojazdu. Bo jak powiedziała Szefowa Zarządu Korporacji Miasto Warszawa: "...nie po to budujemy linie tramwajowe, żeby ludzie dalej jeździli autobusami".

    Rok za rokiem, setki milionów publicznych pieniędzy topione są w ten niewydolny i skompromitowany środek transportu. Bóg jeden raczy wiedzieć ile pieniędzy idzie na propagandę sukcesu i smarowanie "wolnym mediom", żeby pomagały władzom ukrywać niewygodne fakty o tramwajach.


    Aby być prawdziwym, wypada po Pana stronie przytoczyć jakieś fakty a nie dywagacje niepoparte niczym.

  • WTA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 11:25 ~WTA

    kolo~kolo

    (...) Też bym wolał metro, ale porównując koszty metra i tramwaju, wiem, że metra bym się nie doczekał. Tym bardziej, że mamy jeszcze kilka lat drążenia II linii metra przed sobą.

    Czasem lepiej poczekać na coś, co rzeczywiście rozwiąże Twoje problemy, niż szybko wyrzucić pieniądze w błoto.

    Tramwaje NIGDZIE w Warszawie nie rozwiązały problemów komunikacyjnych mieszkańców.
    Bemowo, słynna "tramwajowa zielona wyspa", konsekwentnie ciągnie do siebie metro, bo wybudowana za setki milionów złotych sieć tramwajowa, kompletnie się nie sprawdza.
    Z kolei Tarchomin przyjmując tramwaje pożegnał się z metrem NA ZAWSZE. Warto było się spieszyć?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Nietypowy objazd zalanej trasy. Ze skuterem pchał się do windy

Nietypowy objazd zalanej trasy. Ze skuterem pchał się do windy

We wtorkowy poranek nasz reporter pojechał sprawdzić, czy drogowcy uporali się z wodą, która dzień wcześniej zalała węzeł Marynarska. Był tam świadkiem... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »