Informacje

07.03.2016 15:28 na razie nie wiadomo, kiedy ulica się zmieni

6 wizji ulicy Towarowej.
Będzie bardziej przyjazna ludziom?

SERWISY:


Sześć pomysłów na przebudowę ulicy Towarowej przygotowały zespoły projektantów. Chcą zmienić służącą głównie samochodom ulicę w bardziej przyjazną ludziom. Do dyskusji będą mogli włączyć się w weekend warszawiacy.

Ulica z trzema pasami w każdym kierunku, torami tramwajowymi, otoczona głównie biurowcami i budynkami handlowymi nie przyciąga. To "autostrada" w środku miasta, która raczej je rozcina, niż łączy. W ramach pomysłu "Nowa Towarowa" powstały wizje przebudowy. Jest ich sześć i pokazują, jak mogłaby zmienić się jedna z głównych arterii Woli.

Park Laboratorium

BudCud i Fundacja Salony (Mateusz Adamczyk, Marta Gendera, Agata Woźniczka) zaproponowali Park Laboratorium. Nazywają go "tymczasowym miastem". "Autorzy zaprojektowali rodzinę mebli miejskich, którymi można zarówno definiować tymczasowe przestrzenie publiczne, jak i aranżować zagospodarowania permanentne" – czytamy w opisie projektu.

Na wizualizacjach widać, że autorzy chcą przy ulicy Towarowej tworzyć strefy piknikowe, relaksu z zadaszeniem, pawilony do spotkań, czy park i plac zabaw.

+48

+48 Grupa Projektowa (Tomasz Duda, Karol Miklaszewski, Karol Szparkowski, Krzysztof
Pasternak) proponuje zwężenie tzw. pasa biurowego i samej ulicy. W efekcie ma powstać "Liniowa Dzielnica Biurowa". Projekt zakłada przełożenie jezdni na jedną stronę torowiska tramwajowego i zwiększenie liczby skrzyżowań. Ich zdaniem pozwoli to stworzyć więcej przejść naziemnych i odzyskać przestrzeń po zachodniej stronie, gdzie miałby powstać zielony bulwar. W swoim projekcie zaserwowali również trzy parki.

Cztery Pory Woli

Cztery Pory Woli (Tomasz Bojęć, Przemysław Chimczak, Paweł Jaworski, Maciej Warot)
to próba stworzenia "pętli" łączącej przestrzenie publiczne w dzielnicy. Jednocześnie chcą zachować tranzytową rolę ul. Towarowej, ale także przekształcić ją w lokalny zieleniec. Według nich ulica ma być obszarem z dodatkową zielenią, ciągami pieszymi, drogami dla rowerów i pawilonami usługowymi, połączonym z terenami wokół budynków biurowych.

Towarowa Boulevard

"Towarowa Boulevard, czyli od "Szerzej! Szybciej!" do wielkomiejskiej alei” to pomysł autorstwa Mycielski Architecture & Urbanism (skład Daniel Piotrowski, Maciej Mycielski, Ewa Trocha, Jan Jakiel, Łukasz Oleszczuk, Tomasz Czerniak). Chcą zmienić ulice w "miejski korytarz". Rezygnują z przewidzianych w dokumentach planistycznych miasta estakad w ciągu Towarowej i Okopowej. Proponują przesunięcie obwodnicy Śródmieścia w ciąg al. Prymasa Tysiąclecia. Takie rozwiązanie rozważa obecnie ratusz.

CZYTAJ WIĘCEJ.

Na samej Towarowej proponują wytyczenie ciągów rowerowych po obu stronach ulicy i zwężenie jezdni do dwóch pasów w jedną stronę. Chcą także prowadzić więcej zieleni przy jezdniach.


R_Ewolucja

Katedra Sztuki Krajobrazu SGGW (Beata Gawryszewska, Joanna Kowalewska, Izabela Myszka-Stąpór, Kinga Rybak-Niedziółka, Ryszard Nejman, Anna Wilczyńska, Ewa Zielińska) zaproponowała R_Ewolucję. Według tego pomysłu Towarowa ma być bardziej zwrócona ku mieszkańcom. "Ulicy Towarowej pozostawimy charakter wielkomiejskiej arterii z trambuspasem, ścieżkami rowerowymi i lokalnie poszerzonymi chodnikami. Obecne w parterach budynków ekrany z wyświetlanymi widokami dawnej i współczesnej Woli, zapewnią wrażeniowe połączenie obu stron ulicy. Dekoracyjne i użytkowe ogrody wertykalne współtworzą linearny park miejski, bufor między strefą metropolitalną a publiczną" – czytamy w opisie projektu.

Program przemian

"Program przemian Nowa Towarowa" to propozycja Woli Rozwoju (Zuzanna Bogucka, Krzysztof Martyniak, Monika Pękalska, Magdalena Wrzesień). Widzieliby na ulicy priorytet dla pieszych i rowerów, nowe nasadzenia, a w tym ogrody, a także wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w oświetleniu.
Ich zdaniem przydałyby się także tarasy widokowe w obrębie planowanych i istniejących wysokościowców. Chcieliby także stworzyć przy rondzie Daszyńskiego główny punkt informacyjny o Warszawie. A przy terenach kolejowych ma się pojawić zieleń.

Plany na przyszłość

O tych projektach będzie można porozmawiać w sobotę 12 marca o godz. 17:00 w Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie wiadomo, czy ostatecznie wybrany zostanie jeden z projektów, czy powstanie zupełnie inny, z połączenia kilku. To wyklaruje się po dyskusjach z mieszkańcami i w gronie urzędników oraz ekspertów z Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich powstaną wytyczne korzystające z różnych rozwiązań.

Wiadomo, że urząd miasta będzie brał je pod uwagę. – Rozpoczęliśmy warsztaty, żeby dowiedzieć się, jak ulica ma wyglądać. Powstaną wytyczne, które pokażą, w jakim kierunku powinna się zmienić – wyjaśnia Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika ratusza. Zaznacza jednak, że na razie miasto nie ma pieniędzy na przebudowę Towarowej. Na razie nie wiadomo też kiedy dokładnie ulica mogłaby się zmienić.

Projekt Nowa Towarowa to wspólne działanie Wolskiego Centrum Kultury, urzędu miasta, Muzeum Warszawy, Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich, Pracowni Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia" oraz dwóch firm deweloperskich: Ghelamco i Skanska.

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 14:22 ~waw

    Zwężanie ulic, chodników, brak parkingów to nie jest dobry pomysł.
    Dodatkowo na wizualizacjach proporcje lekko zachwiane.

  • opserwer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 09:04 ~opserwer

    a gdzie parkingi??

  • twój wuj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 08:39 ~twój wuj


    Avi~Avi

    Każdemu kto narzeka, że się buduje ścieżki proponuję raz przejechać się tam rowerem ulicą. Wtedy zobaczy, że są potrzebne
    Ad vocem~Ad vocem

    To jeździj samochodem, jak normalni ludzie. Dla zboczeńców nie przebudowuje się miasta.

    Pewnie przyszło ci to do głowy, gdy stałeś w korkach. Normalni ludzie nie jeżdżą samochodem po mieście. Tylko przyjezdni, masochiści i debile, którym się wydaje, że ich 10-letnie auto to szczyt ewolucji w transporcie.

  • fuj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 07:52 ~fuj

    Większego absurdu i papki dla pospólstwa to ze świecą szukać.Jak można w artykule zamieścić tak kłamliwe zdanie: "służącą głównie samochodom ulicę w bardziej przyjazną ludziom". Chyba samochodami kierują ludzie i to one służą ludziom do przemieszczania się, dowożenia dzieci, przewożenia rzeczy i zakupów, dowożenia towarów do sklepów etc. Ulice nie służą samochodom a ludziom, którzy w nich jeżdżą. Czy tak trudno to dostrzec? A może nowa moda jest tak silnie lobbowana, że nie pozwala już myśleć co niektórym logicznie.

  • Ad vocem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 06:47 ~Ad vocem

    Avi~Avi

    Każdemu kto narzeka, że się buduje ścieżki proponuję raz przejechać się tam rowerem ulicą. Wtedy zobaczy, że są potrzebne

    To jeździj samochodem, jak normalni ludzie. Dla zboczeńców nie przebudowuje się miasta.

  • Istal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 02:41 ~Istal

    Dlaczego władze miasta na każdym metrze i każdej ulicy w Warszawie jeśli coś planują to główny cel ograniczenie ruchu dla samochodów. Czy naprawdę ci ludzie już powarioeali całkowicie przecież każdego dnia przybywa aut i powinno zwiększać się ilość ulic kilku paszowych. Może już te Warszawę całkowicie zamknąć. Ludzie zwarowaluscue totalnie. Gdzie logika gdzie rozum.

  • Tylda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 01:12 ~Tylda

    Zgroza, Towarowa jak na jedną z niewielu wolskich arterii północ-południe i tak jest wyjątkowo przyjazna dla pieszych oraz, paradoksalnie, należy do najzieleńszych ulic w okolicy.

    Lepiej zastanowić się nad okolicą Placu Zawiszy, z wiaduktem nad koleją średnicową włącznie, bo to jest największe wyzwanie.

  • tralala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2016 22:43 ~tralala

    "Zwężenie jezdni" dalej czytać nie musiałem.
    Kiedy w końcu ludzie się ockną i dadzą kopa HGW?
    Zwężać to se mogą jak siec metra będzie taka jak w Londynie.

  • widzący

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2016 21:23 ~widzący


    tom~tom

    Już widzę jak rodziny z dziećmi będą jechali autobusami aby posiedzieć na ławeczce na towarowej. Nie ma znaczenia że jest to rejon przemysłowo-biurowy z naprawdę niewielką liczbą mieszkań. Według artystów po zwężeniu jezdni zapełni się pieszymi i rowerzystami. Piękne szklane domy...
    hahahahaha~hahahahaha


    Może będą robić łapanki i dowozić siłą? Kto wie? Widzę to już. Jadę sobie rowerem do pracy, a tu ciach, straż miejska i policja łapie za rower i do ciężarówki i na Towarową. Po obu końcach zrobią checkpointy i wyjechać się da dopiero jak się zbierze po 5 pieczątek z każdego.
    Dla pieszych wystarczą trzy, a dla matek z dzieckiem dwie.
    Dla uciekinierów i przeciwników będą obowiązkowe dyżury przy podlewaniu donic i deptaniu deptaków.


    Dokładnie. A jak zwężali Świętokrzyską to pisałem, że następny etap to tak zwana obwodnica śródmieścia czyli Towarowa. To się wszyscy śmiali że bzdury gadam.
    Przypomnę tylko, co pisałem wtedy że będzie dalej. Buspas na obwodnicy POW i S8, zamknięcie centrum dla samochodów MIESZKAŃCÓW, likwidacja parkingów spółdzielczych i na koniec wielki pomnik HGW.

  • dan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2016 21:15 ~dan

    proponuję 2 etapy:
    etap pierwszy - zamknąć wszystkie ulice wyłożyć kocimi łbami odbudować przedwojenne kamienice,
    etap drugi - kocie łby zerwać i zostawić piaszczyste ulice, kamienice zastąpić chałupami krytymi strzechą - i się cieszyć z tego

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Pożegnanie starych kolejek

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Huk i brzęk tłuczonego szkła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Nie chcą mostu Krasińskiego

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Strefy Kiss and Ride już działają

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Ścieżka już rozpruta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To miejsce ożywi Nową Pragę

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Na chodniku, przy pasach, pod znakiem. "Mistrz parkowania" z Ochoty

Na chodniku, przy pasach, pod znakiem. "Mistrz parkowania" z Ochoty

Kierowca tego forda mondeo ma za nic pieszych. Swoje auto postawił dokładnie na wysokości przejścia dla pieszych, zastawiając przy tym chodnik. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »