Informacje

06.04.2017 18:45 11 chętnych do jego budowy

11 firm chce budować węzeł Lubelska. Różnice w ofertach nawet 130 milionów

SERWISY:

11 firm złożyło oferty na budowę węzła Lubelska, który połączy Południową i Wschodnią Obwodnicę Warszawy. Najniższą kwotę - 190 milionów złotych - zaoferował Porr Polska Infrastructure. Natomiast najwyższą cenę - 320 milionów - Konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów.

Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (inwestor budowy), chętnych do zaprojektowania i wybudowania węzła jest 11 firm. Brane pod uwagę kryteria to cena i okres gwarancji.

- Najniższą cenę, to jest 190 milionów złotych, zaoferował Porr Polska Infrastructure S.A. Natomiast najwyższą cenę - 320 mln zł - ma oferta złożona przez Konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Wszyscy wykonawcy zaoferowali okres gwarancji jakości 10 lat - przekazała Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA.

20 złożonych wniosków

To druga część przetargu. W pierwszym etapie zostało złożonych 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wszyscy przeszli pozytywną weryfikację i otrzymali zaproszenia do składania ofert.

Jak zaznaczają drogowcy, jeżeli nie będzie odwołań konkurentów to umowa ze zwycięzcą przetargu zostanie podpisana w połowie roku. Ten od tego momentu będzie miał 33 miesiące na wykonanie zadania (do czasu robót nie wlicza się miesięcy zimowych od 15 grudnia do 15 marca).

Inwestycja stanowić będzie jeden z kluczowych węzłów Warszawskiego Węzła Drogowego łączący Południową Obwodnicę Warszawy (S2) ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy (S17) i z autostradą A2.

Lubelska będzie węzłem dwupoziomowym, a długość odcinka wynosi około 2 kilometrów.

- Budowa węzła umożliwi między innymi ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), Białegostoku krajową drogą krajową nr 8 (docelowo S8), Lublina drogą krajową nr 17 (docelowo S17) oraz poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2 – wylicza rzecznik GDDKiA.

Dookoła Warszawy w 2023 roku?

Zamknięcie całego ringu wokół stolicy zaplanowano w 2023 roku. Na razie z planowanych 83 kilometrów zrealizowano 43. Trwają prace na 18,5-kilometrowym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy (węzeł Puławska - węzeł Lubelska), gdzie zaczęło się wzmacnianie tunelu metra, po którym przejdzie droga.

Jak informuje GDDKiA, na etapie przetargu oprócz węzła Lubelska jest także odcinek pomiędzy węzłami Lubelska i Zakręt. Termin zakończenia prac dla tego odcinka to 2020 rok.

Jeszcze później zakończy się budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy (S17). Z drogą ekspresową S8 połączy się na węźle Marki a z POW na węźle Lubelska. - Realizowany jest fragment od węzła Marki do węzła Drewnica. W przypadku odcinka węzeł Drewnica - węzeł Zakręt oczekujemy na wydanie decyzji środowiskowej. Jego oddanie do ruchu planowane jest w 2023 roku - podsumowuje rzecznik GDDKiA.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska ma wydać decyzję pod koniec kwietnia.

Zobacz filmy z budowy trasy S8 w Markach:

skw//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • inżynier budowy obwodnicy Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2017 18:30 ~inżynier…

    "Z drogą ekspresową S8 połączy się na węźle Marki" połączy się na węźle Drewnica, bo na węźle Marki połączy się z ul. Radzymińską

  • takijeden

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 20:48 ~takijeden

    piotr_bopiotr_bo

    czy ktokolwiek zastanawiał się nad kretynizmem rozwiązań drogowych w Polsce? jak dla mnie na tej fotografii są 3 zupełnie nie potrzebne mosty za które płaca podatnicy a 11 firm się bije o możliwość ich wykonania. zamiast bez sensu przerzucać ruch mostami na 2 stronę trasy wystarczy wybudować ślimaki i będzie potrzebny tylko 1 most, ten dla autostrady.

    Chciałbym aby się ujawnił geniusz który to wymyślił. Kompletna paranoja, zwłaszcza, że mosty są najdroższymi obiektami drogowymi ze wszystkich...


    Prawdopodobnie musiałbyś zrobić węzeł większy. Więc albo nie ma miejsca, albo taniej było zrobić most niż kupić ziemię akurat w tym miejscu.

  • Korpo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 16:27 ~Korpo

    Czy wszystko musi się toczyć na Pradze??? Najpierw metro dłubali przez 3 lata, teraz Lubelską rozwalą... jak ja do roboty dojadę skoro firma tuż obok Wschodniego...?

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 16:23 ~Nick

    zlb~zlb

    Kpiną jest to, że "obwodnica" w części północnej przebiega prawie przez środek miasta. To jakieś nieporozumienie i kompletny absurd, że obwodnicą nazywa się coś co leci po granicy Żoliborza i Beilan...

    Przesadzasz. Chcesz omijać centrum Warszawy przez Nowy Dwór Mazowiecki? Taka obwodnica też jest potrzebna. Moskwa ma pięć obwodnic.

  • Ziutam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 14:46 ~Ziutam

    Widać że projektanci lubią wiadukty.
    Przykład - dlaczego jadąc Siekierkowską od Mokotowa - skręcając w Płowiecką - czyli w prawo - nie jedziemy po "glebie". Tam nie ma żadnych przeszkód i teren był. Widać, że łatwiej jest wynieść jezdnię na filary i zapętlić, żeby potem ruch z Siekierkowskiej zbiegł sie z tym od ronda w jednym punkcie. Na dodatek skasowali stary przystanek na wlocie w Płowiecką dzięki czemu nie ma zbiorczego który skumulował by autobusy ze wszystkich kierunków w jedym punkcie.

  • Japa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 13:00 ~Japa

    Też jestem zwolennikiem klasycznej koniczynki, która ma tę dodatkową zaletę, że w razie pomyłki służy jako zawrotka. Ale to przy niższych prędkościach. Argument powtarzalności jest dobry ale mniej istotny - raczej ważne jest dobre i wczesne oznakowanie. Ale koniczynka ma tę wadę, że ruch włączający się miesza się w tym samym miejscu ze zjeżdżającym, co przy dużym natężeniu i wysokich prędkościach robi się kłopotliwe, bo jest ograniczone miejsce na pas dołączania/zjazdu na wiadukcie i pod nim. Wyjeżdżając z koniczyny osobówka może jechać 50-60 km/h a ci zjeżdżający z S-ki mogą mieć 100-120 na liczniku w tym samym miejscu. Do wyższych prędkości węzeł musiałby być znacznie większy, więc bez sensu. Więc lepiej dać wjazd za zjazdem, a nie przed - no ale wychodzi drożej z powodu rzeczonych wiaduktów.

  • zlb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 11:15 ~zlb

    Kpiną jest to, że "obwodnica" w części północnej przebiega prawie przez środek miasta. To jakieś nieporozumienie i kompletny absurd, że obwodnicą nazywa się coś co leci po granicy Żoliborza i Beilan...

  • toja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 10:29 ~toja


    piotr_bopiotr_bo

    czy ktokolwiek zastanawiał się nad kretynizmem rozwiązań drogowych w Polsce? jak dla mnie na tej fotografii są 3 zupełnie nie potrzebne mosty za które płaca podatnicy a 11 firm się bije o możliwość ich wykonania. zamiast bez sensu przerzucać ruch mostami na 2 stronę trasy wystarczy wybudować ślimaki i będzie potrzebny tylko 1 most, ten dla autostrady.

    Chciałbym aby się ujawnił geniusz który to wymyślił. Kompletna paranoja, zwłaszcza, że mosty są najdroższymi obiektami drogowymi ze wszystkich...
    chrabalowski~chrabalowski


    dokładnie, mam takie same odczucia. Drugą sprawą jest bezpieczeństwo - nie jestem ekspertem i znawcą, ale kiedyś słyszałem o tym że na niemieckich autostradach jest duża powtarzalność rozwiązań, przez co kierowcy nie są zaskakiwani tymi "nietypowymi" i jest dzięki temu mniej wypadków na węzłach. Rozumiem że czasem po prostu nie ma miejsca na zbudowanie takiej symetrycznej "koniczynki", ale tu wyraźnie można by było to zrobić darując sobie te kilka wiaduktów.



    Niepotrzebne wiadukty i gigantyczne obszary węzłów, to są u nas na wszystkich autostradach. Każdy, najprostszy nawet węzeł ma dwa wiadukty, wyłącznie ze względu na planowany punkt pobór opłat.

  • J23

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 10:21 ~J23

    nie ma w Polsce skrzyżowań bezkolizyjnych, to jest dyskusja akademicka...

  • lowi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2017 09:46 ~lowi

    tzn w 2023 dalej będziemy stać przy Powązkach na tzw obwodnicy?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Straż założyła blokadę, ale handel z poloneza kwitnie

Straż założyła blokadę, ale handel z poloneza kwitnie

Nazwę dla takiego punktu sprzedaży detalicznej można by wybrać w konkursie. Możliwości jest wiele: PHU "Biały Polonez", Punkt Handlowy "Żółta... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »